8 argumentów, które przekonają każdego szefa do wdrożenia systemu CRM

Opublikowano: 20.04.21CRM
8 argumentów, które przekonają każdego szefa do wdrożenia systemu CRM

Chcesz, aby funkcjonalne narzędzie CRM ułatwiło Ci codzienną pracę. Jednak jak masz przekonać do tego swojego menedżera? Przedstawimy Ci 8 argumentów, które przekonają każdego szefa do wdrożenia systemu CRM.

Dla ciebie nie ma już żadnych wątpliwości. Chcesz dobrze funkcjonującego narzędzia CRM, które ułatwi Ci pracę, polepszy relacje z klientami oraz sprawi, że w firmie będzie więcej czasu na skupienie się na tym, co naprawdę ważne.

Jednak twój przełożony nie jest do końca przekonany, że to dobry pomysł?

Wynika to pewnie z faktu, że zalety CRM nie są jeszcze dla niego w 100% jasne. W tym artykule pozwoliliśmy sobie na wymienienie 8 argumentów, które przekonają każdego szefa do wdrożenia systemu CRM

Co uwielbiają menedżerowie…

Nie trzeba dodawać, że liczy się również wiele innych rzeczy. Jedna z nich zwróci uwagę prawie każdego menedżera, są to: lepsze wyniki.

Co się kryje pod tymi słowami? Oczywiście, większy obrót i niższe koszty.

Oto kilka sposobów, jak system CRM może pomóc Ci osiągnąć ten cel. Wybierz te, które najbardziej pasują do Twojej firmy?

Większy obrót dzięki narzędziu CRM

Argument 1: wyższa konwersja dzięki kontaktowi osobistemu. W dowolnym momencie możesz sprawdzić wszystkie informacje o klientach, a budowanie relacji z potencjalnymi klientami staje się łatwiejsze i szybsze niż kiedykolwiek. Każda interakcja (telefoniczna, pocztowa lub twarzą w twarz) sprawia, że interakcje z klientami są bardziej osobiste. Potencjalni klienci to docenią i będą bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów.

Argument 2: określ, którzy klienci są najbardziej zyskowni. Narzędzie CRM pozwala odkrywać ciekawe wzorce. Na przykład zauważasz, że Twoimi najlepszymi klientami są firmy z branży spożywczej, które zatrudniają ponad 10 osób i są zlokalizowane w mieście X. Możesz wtedy łatwo zdecydować, aby skupić się właśnie na tych klientach.

Argument 3: łatwiejsza cross- i upselling. Czy Twoja firma oferuje wiele produktów lub usług? CRM pozwala szybko sprawdzić, który klient kupił lub rozważał zakup jakich produktów. Jeśli przefiltrujesz swoją bazę danych, w oparciu o te kryteria, znajdziesz nowe możliwości sprzedaży krzyżowej (sprzedaż powiązanych produktów) i upsellingu (sprzedaż droższych produktów).

Argument 4: śledź sprzedaż i dostosuj ją w razie potrzeby. Narzędzie CRM pozwala menedżerom wskazać swoich najcenniejszych klientów. Pozwala im też przyjrzeć się osiągnięciom ich sprzedawców. W ten sposób dostosowywanie i ulepszanie zespołu sprzedażowego staje się łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Argument 5: ukierunkowane kampanie e-mailowe. Czy Twoja firma rozsyła biuletyny? Wiele narzędzi CRM integruje marketing e-mailowy, co pozwala na wysyłanie mailingów z wykorzystaniem bazy klientów. Na przykład możesz wysłać wiadomość e-mail do wszystkich osób mieszkających w określonym obszarze lub do wszystkich kontaktów aktywnych w określonym sektorze. Dosłownie mając wszystko w jednym miejsu.

Niższe koszty dzięki oprogramowaniu CRM

Argument 1: nie pozwól, aby jakiekolwiek dane poszły na marne.  Czasami dane klientów nie są przechowywane we właściwym miejscu. System nie jest przejrzysty dla wszystkich, zespołowi sprzedaży trudno jest prawidłowo przesyłać i udostępniać swoje notatk… Oprogramowanie CRM pozwala na centralizację wszystkich danych i eliminację tzw. „ludzkich wąskich gardeł”. 

Argument 2: zapisywanie danych bezpośrednio za pomocą aplikacji mobilnej. Chociaż nie zawsze jesteśmy tego świadomi, aktualizowanie danych klientów jest dość czasochłonne. Nowoczesne narzędzia CRM mają swoje odpowiedniki mobilne, dzięki którym handlowcy mogą wprowadzać dane klientów i konsultować się z nimi w dowolnym momencie. W ten sposób oszczędza się czas i pieniądze.

Argument 3: dodawanie klientów zajmuje bardzo mało czasu. Innym czasochłonnym zadaniem jest tworzenie bazy danych dotyczących nowych klientów. Wprowadzanie nazw firm, adresów, numerów telefonów… wszystko staje się łatwiejsze dzięki narzędziu CRM. Na przykład w Firmao wszystko, co musisz wprowadzić, to numer NIP, aby automatycznie pobrać wszystkie dostępne dane firmy, które znajdują się w GUS

Potrzebujesz więcej argumentów? 

Argumentów „za” wdrożeniem systemu CRM w firmie jest znacznie więcej, oto niektóre z nich.

• Twój przełożony będzie miał dostęp do wszystkich danych klientów w dowolnym momencie. Jeśli ktoś opuści firmę, wszystkie dane pozostaną w firmie. A cały dalszy kontakt z klientem przebiegnie bez zarzutów.
• CRM dostosowuje się do aktualnych warunków rynkowych. Firmy, które na pierwszym miejscu stawiają zadowolenie klienta, często mają zdecydowanie większą przewagę nad konkurencją.
• CRM nie musi być skomplikowany, choć dla osoby, która jeszcze nie zna takiego systemu na pewno nie brzmi łatwo. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele przyjaznych dla użytkownika systemów.
• CRM nie musi być drogi. (Wskazówka: spójrz na nasze ceny).

Spraw, aby Twoja oferta była nie do odparcia, oferując bezpłatną wersję demonstracyjną

Nie brakuje odpowiednich argumentów. Teraz do Ciebie należy wybór tego, co będzie pasować do potrzeb Twojej firmy. Te 8 argumentów, które przekonają każdego szefa, do wdrożenia systemu CRM na pewno Ci w tym pomogą.

Ostatnia wskazówka. Gdy już wzbudzisz zainteresowanie swojego menedżera, czas pokazać, jak właściwie działa narzędzie CRM.

Firmao oferuje przetestowanie systemu za darmo przez okres 14 dni, ta opcja dostępna jest tutaj. Możesz dzięki temu dodać prawdziwe dane klientów i przygotować małą prezentację systemu. Pomoże Ci to uczynić zalety CRM wyraźnymi i jak najbardziej namacalnymi.

Filmy instruktażowe

Zapraszamy również do zapoznania się z naszymi filmami na kanale Firmao CRM/ERP YouTube. Znajdziecie tam wiele interesujących treści, które pomogą Wam w użytkowaniu naszego systemu.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao