- /
- /
Jak sprawdzić odebrane i wysłane wiadomości e-mail?
W systemie Firmao mamy możliwość sprawdzenia wiadomości e-mail „Odebrane” i „Wysłane” na kilka sposobów.
Sprawdzenie wiadomości e-mail za pomocą filtrów
Pierwszym sposobem jest sprawdzenie wiadomości e-mail za pomocą filtrów dla wiadomości e-mail. W tym celu klikamy moduł „Wiadomości e-mail”, który znajdziemy w menu głównym.

Po lewej stronie mamy dostęp do filtrów, które wyświetlimy po naciśnięciu ikony trzech linii.
Dzięki filtrom możemy m.in.:
- zdefiniować, z której skrzynki mają być wyświetlane maile (Kopie robocze, Odebrane lub Wysłane);
- wybrać konkretne konto e-mail, którego dotyczą wiadomości;
- ustawić, aby system nie wyświetlał nam wiadomości od konkretnych nadawców;
- ustawić, aby system wyświetlał bądź nie wyświetlał wiadomości z konkretną Etykietą (np. Spam).

W celu zapisania ustawionego filtra klikamy na górze przycisk „Zapisz” oraz definiujemy jego nazwę, np. „Odebrane — Max”.
Jak odnaleźć zapisany filtr?
Wystarczy, że klikniemy strzałkę obok nazwy modułu „Wiadomości e-mail”. Pod pozycją „+ Nowy e-mail” ukażą nam się wszystkie domyślne i dotychczas zapisane filtry.

W taki sposób możemy indywidualnie dostosowywać i zapisywać filtry w dowolny dla nas sposób. Możemy także ustawić, aby dany filtr wyświetlał nam się od razu po kliknięciu modułu „Wiadomości e-mail”. W tym celu klikamy strzałkę w dół po prawej stronie modułu „Wiadomości e-mail”, a następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na nazwę danego filtru. Z rozwijanej listy zaznaczamy pole „Ustaw jako domyślny”.

Sprawdzenie wiadomości w szczegółach konta e-mail
W celu sprawdzenia wiadomości w szczegółach konta e-mail klikamy w strzałkę, którą znajdziemy po prawej stronie modułu „Wiadomości e-mail”. Spowoduje to rozwinięcie się listy. Wybieramy pozycję „Konta”.

Na ekranie wyświetli nam się widok listy ze wszystkimi kontami, do których mamy dostęp. Następnie klikamy nazwę konta powiązanego z wiadomościami, które chcemy sprawdzić.

Wyświetli nam się widok szczegółów wybranego przez nas konta. Uzyskamy również dostęp do zakładek, które znajdziemy poniżej szczegółów konta e-mail. Zakładka „Odebrane” pokaże nam wszystkie wiadomości, w których jesteśmy odbiorcą, a „Wysłane” — w których jesteśmy nadawcą.

Z poziomu obu zakładek możemy również wysłać wiadomość e-mail. Nadawcą automatycznie będzie konto, które wcześniej wybraliśmy. W tym celu klikamy przycisk „Nowy e-mail”.

Wskazówka: Informacje na temat tego, jak wysłać wiadomość e-mail znajdziemy w instrukcji „Tworzenie wiadomości e-mail”.