6 wskazówek, jak zbudować dobry zespół pracowników

Opublikowano: 18.04.18Zarządzanie
6 wskazówek, jak zbudować dobry zespół pracowników

Podstawą działania Twojej firmy jest praca zespołowa? Pewnie jako przedsiębiorca chcesz, aby Twój zespół pracowników działał efektywnie i sprawnie. Tylko jak sprawić, żeby pracownicy dobrze wykonywali swoją pracę, nie było między nimi błędów w komunikacji i zarazem, żeby panowała między nimi przyjazna atmosfera?

Poniżej znajdziesz 6 wskazówek, jak możesz stworzyć zgrany zespół pracowniczy, dla którego efektywne działanie nie będzie problemem.

1. Wspólny cel…

Twój zespół pracowników powinien mieć wspólny cel. Zastanawiałeś się, czy wszyscy zatrudnieni naprawdę znają cele firmy? Jeśli nie jesteś pewien, to warto przypomnieć im, na co głównie ukierunkowana jest Twoja firma. Dobrym sposobem na uświadomienie celów firmy jest zorganizowanie spotkania czy rozmowy z zespołem pracowniczym.

2. … zrozumiały dla wszystkich

Pracowałeś kiedyś w firmie, w której niby znałeś cele, ale tak naprawdę do końca ich nie rozumiałeś? Upewnij się, że cele, jakie przedstawisz swoim pracownikom, będą dla wszystkich zrozumiałe. Ponadto powinny wpływać stymulująco na ambicję Twoich pracowników. Powinny być na takim poziomie skomplikowania, żeby motywować pracowników do ich realizowania, ale zarazem nie mogą być na tyle trudne, aby pracownicy czuli, że nie podołają w ich realizacji.

3. Wybierz lidera zespołu

Wyznacz lidera, który będzie przewodził zespołem. Wszystkie najważniejsze sprawy będziesz mógł mu przekazywać, a on dalej może rozdzielać je wśród innych pracowników w zespole. Oczywiście, jako właściciel firmy Ty będziesz naturalnym liderem zespołu pracowników i możesz nikogo nie wyznaczać. Jednak w takim przypadku będziesz musiał poświęcać więcej czasu i energii na komunikację ze wszystkimi pozostałymi pracownikami.

4. Ustal zasady

Stwórz zasady działania w przedsiębiorstwie. Twoi pracownicy powinni wiedzieć, co mogą robić, a co jest niedozwolone. Dzięki temu w Twoim zespole zapanuje jasna atmosfera. O ile nie zatrudniasz osób, które wychodzą z założenia, że “zasady są po to, żeby je łamać”. Ty też ich przestrzegaj. Pamiętaj, że uczciwość w zespole pracowników jest bardzo ważna.

5. Zadbaj o poprawną komunikację

Jedną z kluczowych zasad efektywnej pracy w zespole jest dobra komunikacja. To właśnie często złe zrozumienie komunikatu opóźnia pracę i powoduje napiętą atmosferę w zespole. Jako właściciel firmy powinieneś być dla innych wzorem. Komunikuj wprost jakie zadania zlecasz, ale bez obrażania czy dyskredytowania. Nigdy nie używaj półsłówek i aluzji, a także nie manipuluj swoimi podwładnymi.

6. Uruchom kreatywność i wzmacniaj mocne strony

Nie narzucaj wszystkiego swoim pracownikom, daj im się wykazać. Pewnie w wielu dziedzinach masz obszerną wiedzę, ale w niektórych sytuacjach pozwól swoim pracownikom przejąć inicjatywę. Zobaczysz, że gdy uruchomisz ich kreatywność, możesz spojrzeć na wiele spraw czy problemów z innej perspektywy. Dzięki takiemu działaniu poznasz także mocne strony swoich pracowników i w przyszłości będziesz miał możliwość delegowania zadań zgodnie z ich predyspozycjami.

Jak Firmao może pomóc w zbudowaniu zespołu?

System Firmao CRM dostarcza wielu narzędzi, które umożliwiają Ci realizowanie powyższych wskazówek. Dzięki rejestrowi czasów pracy w kalendarzu każdy z zespołu będzie wiedział, kiedy pracują jego współpracownicy i jakie aktualnie wykonują zadania. Dodatkowo w przypadku, gdy Twój zespół pracowników nie znajduje się w jednym pomieszczeniu, livechat ułatwi mu komunikację. Pracownicy nie będą musieli z każdym pytaniem do siebie dzwonić czy biegać po pokojach. Wszystkie sprawy mogą ustalać za pomocą systemu. Firmao CRM umożliwia Ci także delegowanie zadań i wyznaczania ich priorytetów, dzięki czemu każdy pracownik będzie wiedział, co należy do jego obowiązków.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao