Nowa era – cyfrowa transformacja sprzedaży

cyfrowa transformacja sprzedażyW ciągu ostatnich stuleci przeszliśmy wiele rewolucji przemysłowych – parową, elektryczną i obliczeniową. W obecnym czasie jesteśmy świadkami kolejnej, czwartej rewolucji przemysłowej, związanej z przetwarzaniem danych. Rok 2020 z pewnością przyczynił się do przyspieszenia tej zmiany. W poniższym artykule przedstawimy elementy, na które należy zwrócić uwagę obierając kurs na cyfrową transformację sprzedaży, w ramach czwartej rewolucji cyfrowej.

Wiedza sprzedażowa wspierana technologią

Sprzedawcy wykorzystujący w swojej pracy sztuczną inteligencję z pewnością zyskają przewagę nad konkurentami. Aż 80% zespołów sprzedażowych używających technologii AI deklaruje znaczną poprawę relacji z klientami, natomiast aż 72% liderów biznesowych zgadza się z twierdzeniem iż sztuczna inteligencja pozwala im zyskać prowadzenie w ciągnąłbym wyścigu o pozyskanie i utrzymanie klienta. Warto podkreślić, że nowoczesna technologia ma sens tylko jeżeli jest wdrażana odpowiedni szybko, tak aby nadążyć nad zmieniającą się rzeczywistością w biznesie.

Nastawienie na relacje z klientem

Stwórz środowisko, w którym liderzy sprzedażowi skupiają dużo uwagi na kliencie i budowaniu z nim relacji. Każdy z Twoich pracowników powinien wnosić wartość dodaną, dzięki czemu wyróżnisz się na tle konkurencji. Twórz zespoły handlowe składające się ze specjalistów różnych dziedzin, których łączy nastawienie na potrzeby klienta. Jeżeli chcesz poczytać więcej co zmieniło się w relacjach z klientami w czasie pandemii przeczytaj ten artykuł.

Zadbaj o strategie

Podczas wdrażania nowego systemu w swojej firmie skontaktuj się ze specjalistami z branży IT, którzy pomogą Ci opracować koncepcje najlepszego rozwiązania dla Twojej firmy. Konsultacja ze specjalistami pomoże Ci usprawnić działania handlowe, marketingowe oraz te związane z prowadzeniem sklepu czy gospodarką magazynową. Korzystaj z wersji próbnych i dobierz program, który najlepiej spełnia Twoje oczekiwania.

Wdrożenie i support

cyfrowa transformacja sprzedaży livechat

Korzystając z pomocy specjalistów IT Twoja firma może w pełni wykorzystywać możliwości systemu zaledwie po kilku tygodniach. Wybierając organizację czy osobę z branży IT, która będzie Ci w tym pomagać upewnij się, że również po okresie wdrożenia będziesz mógł liczyć na jej pomoc. Dział supportu powinien działać sprawnie, a Ty powinieneś mieć możliwość kontaktu za pomocą różnych kanałów np. livechatu czy połączenia zdalnego.

Transformacja cyfrowa biznesu zagraża tym, którzy nie są na nią przygotowani. Jak radzić sobie w świecie cyfrowej transformacji? Trzeba rozumieć zmieniający się świat: technologię i biznes, umieć dostrzec okazje i z nich korzystać.

Wypróbuj bezpłatnie Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.