Wielu nowych przedsiębiorców zastanawia się, jak kierować ruch do swojego bloga biznesowego. Rozpoczynają prowadzić swój blog, publikują kilka artykułów i kończą z niewielka liczbą czytelników. Poza pisaniem artykułów nie robią nic więcej, by napędzać ruch. Liczą, że wystarczy opublikować coś na blogu, a czytelnicy sami przyjdą. Jednak rzeczywistość nie jest taka różowa. Dopóki nie podejmiesz pewnych działań, wykraczających poza zwykłe pisanie, nie pozyskasz nowych czytelników. A więc jak skutecznie pozyskać nowych fanów? Jakie są techniki pozyskiwania czytelników na blogu?
Najważniejsze to nie pozostawić sprawy przypadkowi. Oto najlepsze praktyki, które możemy zdecydowanie polecić:
7 sposobów na zwiększenie perspektyw dla Twojego rozwijającego się bloga:
1. Komentuj inne blogi, które obserwujesz. Jeśli dopiero zaczynasz pisać blogi, przejdź do narzędzia wyszukiwania blogów Google, wyszukaj interesujące Cię tematy, obserwuj najciekawsze blogi i zacznij śledzić liderów. Gdy zobaczysz interesujący Cię post na blogu, zostaw komentarz. Jeśli Twoim zdaniem artykuł jest interesujący, inni prawdopodobnie też tak pomyślą i podłączą się do Twojego komentarza. Większość systemów komentowania blogów umożliwia wprowadzenie opcjonalnego linku do witryny. Wprowadzając ten link, zostawiasz „nawigację”. Chodzi o to, aby twoje komentarze były wnikliwe i kontynuowały rozmowę. Gdy będziesz trafnie i ciekawie komentować, ludzie będą czytać komentarze i podążać śladem na Twój własny blog.
2. Im więcej piszesz, tym więcej czytelników otrzymasz. Jednak powinieneś skupić się przede wszystkim na spójnym, regularnym schemacie publikowania. Zalecamy 2 razy w tygodniu.
3. Publikuj artykuły rano. Wiele dowodów jest na to, że użytkownicy czytają blogi rano jak gazetę.
4. Pomyśl o tytule swojego bloga tak samo jak o blogu. Mówią, że nigdy nie oceniaj książki po okładce, ale i tak trudno tego uniknąć – to samo dotyczy blogowania.
5. Wyślij e-mail z linkiem do Twojego artykułu do znajomych/kolegów, którzy mogą się nim zainteresować. Jeśli treść im się spodoba, mogą zapisać się do subskrypcji Twojego bloga, przekazać artykuł innym, którzy mogą być zainteresowani lub dodać go do zakładek.
6. Umieszczaj linki do artykułów na różnych portalach społecznościowych i innych stronach zrzeszających ludzi. Na tych portalach ludzie, którzy lubią Twój artykuł, mogą dodawać do niego oceny i komentarze, aby inni mogli je znaleźć. Jest to niezwykle interesujący ruch dla Twojej małej firmy, ponieważ kieruje ludzi, którzy są potencjalnie zainteresowani Twoim tematem i prawdopodobnie nigdy wcześniej o Tobie nie słyszeli.
7. Stwórz możliwość zarejestrowania się na Twoim blogu i za każdym razem, gdy publikujesz wysyłaj do subskrybentów e-mail z linkiem do nowego artykułu.