Relacje z klientami a pandemia – co się zmieniło?

Opublikowano: 30.10.20CRM
Relacje z klientami a pandemia

Minęło już pół roku, od czasu rozpoczęcia ogólnoświatowej epidemii COVID-19. Dziś nie ma wątpliwości, że to wydarzenie zapoczątkowało bezprecedensowy kryzys dla nowoczesnego świata. Dziś wszyscy mówią o walce z wirusem służb ratowniczych oraz całej opieki zdrowotnej. Trudności pojawiły się również w prowadzeniu biznesu, a także obsłudze klienta. Zatem – jak dostosować się do „nowych” warunków? Jak zbudować trwałą relacje z klientem w tym trudnym czasie i oferować nową „wartość’?

Jak podtrzymać dobre relacje z klientem w niepewnym czasie?

Na podstawie obserwacji ostatnich miesięcy wiemy już, że niektóre branże odczuwają kryzys zdecydowanie bardziej nić inne. Dało się to zaobserwować już po kilku tygodniach po wprowadzeniu zasad izolacji społecznej i przekształcenia formy działalności instytucji i firm. Druga fala wirusa stawia nas przed kolejnym wyzwaniem, jakim jest lockdown, który nie wiadomo na jak długo spowolni naszą gospodarkę. Musimy przygotować na to nie tylko naszą firmę, ale również, a może przede wszystkim, naszych klientów.

Podtrzymanie relacji z klientem w czasie pandemii, jest kluczem do zbudowania zaufania, a także zapewnienia poczucia bezpieczeństwa firmą, z którymi współpracujemy.

Zapewnij narzędzia do pracy zdalnej

Jeżeli chcesz aby Twoi pracownicy mogli być w stałym kontakcie z klientami oraz efektywnie pracować z domu upewnij się, że posiadają oni wszystkie niezbędne narzędzia, których wymaga od nich praca zdalna. Możliwe, że będziesz musiał zainwestować w sprzęt czy nowy system, ale inwestycja ta, w szerszej perspektywie, na pewno Ci się opłaci.

Pomyśl o wprowadzeniu jednolitego systemu dla całej firmy

Do tej pory każdy dział w firmie pracował na swoim systemie? Menadżerowie wymieniali się informacjami na spotkaniach w biurze? Dzisiejsza rzeczywistość bardzo odbiega od tej, którą znaliśmy jeszcze pół roku temu. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma działała płynnie i przepływ informacji między pracownikami przebiegał sprawnie powinieneś zainwestować w system, który połączy działania wszystkich pracowników w Twoim przedsiębiorstwie. Jeżeli zastanawiasz się jakie narzędzia pomogą Ci, w zdalnym prowadzeniu firmy zajrzyj tutaj.

Podtrzymuj komunikację

Bez dobrej komunikacji nigdy nie zbudujesz trwałej relacji z klientami. W tym trudnym czasie szczególnie ważne jest aby o tym nie zapominać. Zatem informuj na bieżąco o zmianach jakie zachodzą w Twojej firmie. Wykorzystaj w tym celu mailing, newslettery, publikuj informacje na mediach społecznościowych. Możesz również uruchomić kanał na YouTube, bądź zintensyfikować swoją aktywność na Instagramie. Kanałów komunikacji jest wiele, ale najważniejsze jest to aby działały one sprawnie.

Jak zdobyć nowych klientów?

Działania biznesowe nie polegają jedynie na podtrzymywaniu relacji z obecnymi klientami – równie ważne jest zdobywanie nowych leadów. Jak zatem zainteresować potencjalnych klientów naszym produktem, gdy tak wiele firm szuka oszczędności i zainteresowanie nowymi inwestycjami maleje?

Zautomatyzuj komunikacje

Wielokanałowa komunikacja z klientem to w dzisiejszym świecie podstawa. Im komunikacja z Twoją firmą będzie łatwiejsza, szybsza, a osoby za nią odpowiedzialne będą kompetentne, tym więcej klientów zdecyduje się z Wami współpracować. Zatem zainwestuj w livechat, callback na swojej stronie internetowej, a także zwróć uwagę na czas reakcji Twoich pracowników na zapytania klientów.

Wykorzystaj narzędzia do pozyskiwania leadów

Obecny okres to nie czas na oczekiwanie, aż klient sam wykona ruch w Twoją stronę. To czas abyś Ty podjął wszelkie działania, aby wykonać ten „pierwszy krok”. Z racji tego iż prawie cała komunikacja z klientem przeniosła się do Internetu zainteresuj się narzędziami, które pozwolą na pozyskanie nowej grupy klientów poprzez ten kanał komunikacji. Jeżeli już korzystać z systemu Firmao w swojej firmie, sprawdź możliwość integracji z Google Analitics. Dzięki tej integracji możesz śledzić aktywność osób odwiedzających Twoją stronę internetową. Kontakty pobrane ze strony będą automatycznie dodawane do Firmao. Więcej informacji o tym narzędziu znajdziesz na naszym kanale YouTube.

Nie obawiaj się zmian

Pandemia to początek szeroko zakrojonych zmian w funkcjonowaniu firm, w których to najnowsza technologia, rozwiązania chmurowe zdają się być fundamentem, na którym będzie opierał się współczesny biznes. Wszyscy mamy nadzieje, że uda się zminimalizować wpływ kryzysu związanego z obecną sytuacją, nie tylko na pracę, ale całe nasze życie. Warto wyciągać wnioski z tego, jak jesteśmy w stanie funkcjonować w czasie ograniczonych możliwości, aby móc potem wykorzystać tę wiedzę na rozwój. Jakość obsługi klienta w czasie pandemii może być czynnikiem decydującym o tym, w jakim stopniu będziemy mogli się rozwijać swój biznes po kryzysie. Kiedy pandemia zostanie opanowana, firmy, które zdecydowały się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, będą o krok przed tymi, którzy tych zmian nie wprowadzili.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao