Jak przygotować firmę na święta?

Opublikowano: 02.12.20Zarządzanie
Jak przygotować firmę na święta

Początek grudnia to najwyższa czas aby zacząć przygotowania do okresu świątecznego! Wielu konsumentów zaczęło już poszukiwania prezentów, którymi obdarują swoich bliskich 24 grudnia. Jak zatem przygotować się do świąt w e-commerce? Poniżej przedstawimy kilka pomysłów jak najlepiej wykorzystać ten gorący okres.

1. Dodaj zakładkę z propozycją prezentów

Podstawą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest dodanie zakładki z propozycjami świątecznych prezentów. Wielu konsumentów wyruszając na poszukiwania prezentów nie wie jeszcze czego dokładnie szuka. Zatem tworząc taką „specjalną” zakładkę mogą oni znaleźć inspiracje lub szybciej wyszukać prezent, który ich interesuje. Badania pokazują, że najczęściej kupowanymi upominkami są książki, perfumy, kosmetyki, biżuteria i ubrania. Zatem jeżeli posiadasz takie produkty w swojej ofercie, zadbaj o to, aby były wyróżnione, możesz również przygotować listę „Top 10 prezentów na święta”.

2. Zastanów się nad powodami porzucania koszyków

Nawet 7 na 10 prób dokonania zakupów kończy się porzuceniem e-koszyka. Spróbuj zminimalizować liczbę klientów rezygnujących z zakupów w swoim sklepie, poprzez zapoznanie się z najczęstszymi powodami porzuconych koszyków. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

3. Zaproponuj rabat

W związku ze wzmożonym ruchem w sklepie w okresie świątecznym możesz zaproponować nowym klientom rabat, w zamian za zapisanie się do newslettera. Dzięki temu powiększysz swoją bazę kontrahentów, z której będziesz mógł skorzystać podczas kolejnych działań marketingowych. Sam rabat może skłonić konsumenta do zapoznania się z ofertą i zakupu większej ilości produktów.

4. Zapakuj prezent

Święta w tym roku, w związku z licznymi ograniczeniami, będą znacznie różniły się, niż w poprzednich latach. Zadbaj o to by klient kupując u ciebie produkt miał możliwość wysłania go od razu do bliskiej osoby, z którą nie będzie mógł się spotkać. Dodaj opcje „zapakuj na prezent” podczas składania zamówienia oraz darmową przesyłkę. Możliwość estetycznego zapakowania prezentu sprawdzi się również dla osób, którym szkoda czasu na pakowanie lub dla tych, którzy po prostu tego nie lubią.

5. Zrób świąteczny mailing

Zmorą okresu przedświątecznego jest gwałtowny wzrost liczby e-maili spływających do skrzynki odbiorczej. Jednak oryginalne, wpadające w oko kampanie mogą sprawić, że zostaniesz zauważony. Chcąc zapewnić spójność komunikacji stwórz zautomatyzowaną serię świątecznych mailingów, która będzie spójna zarówno pod względem wyglądu jak i zawartości. Przygotuj wcześniej jego strukturę: zaplanuj wszystkie rabaty, konkursy oraz vouchery, a także stwórz przyciągającą wzrok oprawę graficzną.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao