Prowadzenie bloga firmowego

Opublikowano: 22.06.23Marketing

Spędziliśmy trochę czasu testując główne produkty oprogramowania do edycji blogów w ciągu ostatniego tygodnia. Naszym wnioskiem z analizy jest to, że są one całkiem dobre dla typu indywidualnego blogera, ale niezbyt odpowiednie dla małych firm. Blog pomaga „przyciągnąć” potencjalnych klientów w Internecie, którzy szukają / robią zakupy w Twojej branży.

Dzieje się tak, ponieważ inni blogerzy / dziennikarze o podobnej treści linkują do Ciebie, więc prowadzą ludzi, którzy w przeciwnym razie nie „znaleźliby” drogi do Twojej strony. Ponieważ inne osoby poprzez linki prowadzą czytelników do Twoich artykułów, Twoje rankingi w wyszukiwarkach zaczynają się poprawiać w odniesieniu do słów / fraz ważnych dla Twojej firmy (zwłaszcza, jeśli zwracasz uwagę na to, jak piszesz swoje tytuły), więc przyciągasz więcej osób, które w przeciwnym razie nie znalazłyby Twojej strony za pomocą wyszukiwarek.

Blog pomaga efektywniej „przekształcać” nowe perspektywy w kwalifikowane możliwości. O wiele bardziej prawdopodobne jest, że ktoś powróci na stronę internetową, do której blog jest „dołączony” za pomocą kanału RSS, niż gdyby był to tylko statyczny serwis internetowy, ponieważ te nowo przyciągnięte osoby zakładają, że zawartość ulegnie zmianie. Blog zaprasza również tych nowo przyciągniętych potencjalnych klientów do współpracy z małą firmą za pośrednictwem sekcji komentarzy.

Problemy z narzędziami blogowymi

Problem z głównymi narzędziami blogowymi na rynku tkwi w tym, że nie zostały one właściwie skonstruowane od podstaw w celu wsparcia działalności biznesowej. Przeznaczone są dla osób, które chcą rozwijać treści i ostatecznie sprzedawać reklamy na swojej stronie. Oto niektóre z niedociągnięć, które odkryliśmy w odniesieniu do blogowania w małych firmach:

  • Małe firmy mają mało czasu i chcą się upewnić, że poświęcenie go na tworzenie oryginalnej treści będzie dla nich korzystne. Wszystkie narzędzia blogowe mogą Ci powiedzieć, czy masz dodatkowych czytelników na swoim blogu, ale żadne z nich nie umie przekazać, czy któryś z nich jest kwalifikowanym potencjalnym klientem. Ponadto nie potrafi poinformować Cię o wpływie bloga na twoją regularną / istniejącą witrynę, ponieważ są to dwie oddzielne jednostki. Innymi słowy, ich analizy ograniczają się tylko do strony „przyciągania”, jaką jest Twój blog, a nie do Twojej głównej strony.
  • Mówiąc o istniejących stronach internetowych, większość małych firm wydała już znaczne pieniądze na zaprojektowanie i zbudowanie jej z logo, projektem i kolorystyką, które pasują do ich wizytówek, stoisk targowych itp. Dostawcy blogów ułatwiają stworzenie bloga na jednym ze swoich szablonów i schematów kolorów, ale stosunkowo dużym wyzwaniem dla małej firmy jest uzyskanie logo, schematu kolorów i projektu na samym blogu, które będą identyczne jak na stronie. Ponadto producenci stosują własną konwencję nazewnictwa dla domeny blogu (tj. Twojafirma.wordpress.com), więc często SEO buduje się w niewłaściwym miejscu. Rezultatem jest to, że większość małych firm ma bloga, który jest całkowicie odłączony od ich strony internetowej, co nie pozwala osiągnąć celu, jakim jest większa ilość pozyskanych klientów.
  • Istniejące narzędzia blogowe często nie zapewniają narzędzi „konwersji”, które pomogłyby Ci pozyskać nowych klientów, takie jak ankiety / formularze do zbierania zainteresowań użytkowników. Nie gromadzą również listy potencjalnych klientów, którzy mogą być monitorowani i ich dane mogłyby posłużyć do zasilania wspomnianego wcześniej narzędzia analitycznego.
Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao