5 symptomów, że nadszedł czas na system CRM

Opublikowano: 25.04.18CRM
5 symptomów, że nadszedł czas na system CRM

Wdrożenie systemu CRM jest niemałą rewolucją w każdej firmie. Niektórzy właściciele zwlekają z jego wdrożeniem, gdyż boją się zmian. Zaczynają rozważać za i przeciw wprowadzenia systemu do firmy.

Przeanalizujmy 5 sytuacji, które mogą wystąpić, gdy system CRM nie jest obecny w przedsiębiorstwie. Jeśli jakakolwiek z nich pojawia się w Twojej firmie, powinieneś przestać zwlekać i wybrać Firmao system CRM.

1. Masz problem z identyfikacją kontrahenta

W rozrastającej się firmie przybywa klientów i zarazem danych na ich temat. Dostajesz mail lub dzwoni klient, a Ty nie masz pojęcia kto to jest? To oznaka, że zdecydowanie czas już na system CRM. Gdy korzystamy ze zwykłych notatek lub gromadzimy informacje w prostym programie, np. w Excelu, dostęp do nich jest utrudniony i zajmuje dużo czasu. W takim przypadku przez bałagan informacyjny możesz zgubić ważne dane kontrahenta. Dzięki korzystaniu z systemu CRM wszystkie informacje potrzebne przy współpracy z klientem znajdują się w jednym miejscu.

2. Tracisz swoich klientów

Zauważasz, że klienci zaczynają rezygnować z usług Twoich firmy przez niewystarczającą komunikację. Ich maile zostają bez odpowiedzi lub zostają przeoczone wśród innych wiadomości. W systemie Firmao CRM dzięki integracji ze skrzynką e-mail każda wiadomość będzie przypisywana do danego kontrahenta, co gwarantuje nam ciągłość korespondencji.

System CRM - kontrahent przypisany do maila

3. Zastanawiasz się, czym zajmują się Twoi pracownicy

W jednoosobowej działalności gospodarczej bez problemu wiesz, co robi każdy pracownik. Natomiast gdy Twoja firma liczy więcej osób, to trudno szybko zorientować się, nad jakimi zadaniami aktualnie pracują Twoi pracownicy. Oprogramowanie CRM zapewnia dostęp do wszystkich zadań zaplanowanych, aktualnie wykonywanych i już zakończonych. Ponadto w widoku kalendarza będziesz miał także dostęp do faktycznego czasu pracy swoich pracowników.

4. Masz problem z komunikacją w zespole

Jeżeli wielu pracowników zajmuje się obsługą skrzynki mailowej, pewnie zdarzyła Ci się sytuacja, że więcej niż jeden pracownik odpisywał na danego maila w tym samym czasie. W systemie Firmao możesz tego uniknąć. W szczegółach każdego maila pracownik ma możliwość zaznaczenia, że ktoś już nad nim pracuje. Dzięki temu czas pracy Twoich pracowników będzie zawsze efektywnie wykorzystywany. Dodatkowo unikniesz wynikających z tej sytuacji nieporozumień w Twoim zespole pracowników.
System CRM - zaznaczanie, że mail jest obsługiwany

5. Czujesz, że tracisz czas na codzienne formalności i na rejestr czasu pracy

Tworzenie umów, ofert, zamówień i faktur z wypełnieniem wszystkich niezbędnych danych zajmuje dużo czasu. Każdy właściciel firmy chce efektywnie spożytkować i rejestrować czas swoich pracowników. W systemie CRM wszystkie moduły są ze sobą powiązane w logiczny sposób, co ułatwia te zadania. Dane raz wprowadzone są dostępne w różnych sekcjach, a więc dzięki automatycznemu zaciąganiu danych tworzenie powyższych dokumentów zajmuje dużo mniej czasu. Ponadto możesz tworzyć jedne dokumenty na podstawie innych, np. fakturę na podstawie oferty. Czas, który zaoszczędzisz na tworzeniu dokumentów, będziesz mógł poświęcić na zwiększenie sprzedaży.

System CRM - dodawanie faktury na podstawie oferty

Jednym z celów wprowadzenia systemu CRM do firmy jest zminimalizowanie prawdopodobieństwa występowania powyższych zdarzeń. Ich wyeliminowanie będzie miało na pewno pozytywny wpływ na wyniki sprzedażowe Twojej firmy. Powinieneś pamiętać, że na rynku nie jesteś sam i konkurencja wyprzedzi Twoją firmę, jeśli nie dopasujesz się do potrzeb Twoich klientów.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao