Szablony zadań - System CRM i oprogramowanie WMS Firmao

Szablony zadań

W systemie Firmao szablony zadań umożliwiają szybkie i wygodne tworzenie zadań o powtarzalnych parametrach. Dzięki nim można automatycznie uzupełnić takie pola jak opis, przypisani pracownicy, projekt, kategoria, priorytet i wiele innych. Szablony mogą być wykorzystywane przy ręcznym dodawaniu zadań, w automatyzacjach oraz w szansach sprzedaży jako domyślne zadanie przypisane do konkretnego etapu.

Jak dodać szablon zadań?

W celu dodania szablonu zadań najedź kursorem myszki na pozycję menu „Zadania”. Następnie z listy rozwijanej wybierz „Szablony”.


W prawym górnym rogu widoku szablonów zadań kliknij niebieski przycisk „+ Dodaj”.


Pojawi się nowe okno, w którym możesz zdefiniować:

  • nazwę szablonu zadania,
  • etap szansy sprzedaży – wybranie etapu spowoduje, że do każdej szansy sprzedaży w wybranym etapie zostanie utworzone zadanie z szablonu,
  • zespoły – dzięki tej funkcji ograniczysz widoczność szablonów zadań konkretnym pracownikom czy działom.

Następnie kliknij szary przycisk „Dodaj definicję zadania” – musisz ją określić, aby w systemie zadanie posiadało zdefiniowane przez Ciebie parametry.


Otworzy się okno z tworzeniem definicji szablonu zadania. Pola do uzupełnienia zależą od tego, jakie pola ustawisz jako widoczne za pomocą ikony koła zębatego w prawym górnym rogu okna, natomiast przykładowe pola, które można uzupełnić to:

  • nazwa zadania,
  • opis zadania,
  • projekt,
  • firma,
  • priorytet,
  • przypisani pracownicy,
  • planowane rozpoczęcie,
  • status zadania.


Gdzie mogę użyć szablonów zadań?

Użycie szablonów zadań obejmuje:

  • ręczne tworzenie nowych zadań na podstawie szablonu,
  • automatyczne tworzenie zadań w zdefiniowanych automatyzacjach,
  • automatyczne tworzenie zadań w określonych etapach szans sprzedaży.

Ręczne tworzenie nowych zadań na podstawie szablonu

Ręcznie możesz utworzyć zadanie na podstawie szablonu na dwa sposoby:

  • W oknie tworzenia nowego zadania: Kliknij ikonę plusa z prawej strony pozycji menu „Zadania”. W oknie tworzenia nowego zadania pojawi się pole „Szablon zadania”. Kliknij je i z listy rozwijanej wybierz szablon, który chcesz wykorzystać.

  • Z listy wszystkich szablonów: Najedź kursorem myszki na pozycję menu „Zadania” i wybierz „Szablony”. Następnie zaznacz pole wyboru przy szablonie, który chcesz wykorzystać i kliknij „Dodaj zadanie” w prawym górnym rogu okna.


Automatyczne tworzenie zadań w zdefiniowanych automatyzacjach

Podczas tworzenia automatyzacji w systemie możesz wybrać akcję, która ma się dziać po spełnieniu określonych warunków. Gdy ustawisz akcję „Utworzenie zadania”, w szczegółach akcji możesz wybrać istniejący szablon (opcja domyślna) lub utworzyć/edytować szablon dla tej akcji.


Automatyczne tworzenie zadań w określonych etapach szans sprzedaży

Jeśli w tworzeniu nowego szablonu zadania uzupełnisz pole „Etap szansy sprzedaży”, to do każdej szansy sprzedaży, która będzie na tym etapie, zostanie automatycznie utworzone zadanie na podstawie zdefiniowanego szablonu.

O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview