- /
- /
Składniki produktu
W systemie Firmao istnieje możliwość zdefiniowania składników do danego produktu. Jest to funkcja „Obsługa składników”, które stanowią części produktu głównego.
Ważne! Dokumenty magazynowe produktów zmieniają również stan magazynowy składników. Przy włączonej funkcji „Kompletacja” tylko dokument Przychód wewnętrzny zmienia stan składników (zmniejsza ich stan).
W celu włączenia obsługi składników kliknij awatar w prawym górnym rogu ekranu. Z listy rozwijanej wybierz opcję „Ustawienia firmy”.

W lewym panelu kliknij pozycję „Magazyn”. Następnie zaznacz pole wyboru „Obsługa składników”. W celu zapisania zmian kliknij niebieski przycisk „OK” w prawym dolnym rogu okna.

Jak dodać składniki do danego produktu?
W celu dodania składników kliknij pozycję „Produkty/magazyny” w menu głównym, a następnie z listy produktów wybierz ten, do którego składniki chcesz dodać.

W panelu szczegółów produktu wybierz zakładkę „Składniki”. Następnie kliknij ikonę niebieskiego plusa w lewym górnym rogu zakładki.

W nowo otwartym oknie uzupełnij:
- produkt (z listy dodanych już do systemu);
- kod produktu;
- ilość składnika (ile sztuk produktu jest potrzebnych do wytworzenia produktu głównego).

Gdy wypełnisz już wszystkie potrzebne pola, kliknij przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna dodawania.
Gdzie znajdują się dodane składniki?
Dodane składniki są widoczne w zakładce „Składniki” w widoku szczegółów produktu nadrzędnego.

Zamówienie na brakujące składniki
W systemie Firmao możesz dodać zamówienie na brakujące składniki podczas tworzenia kompletacji za pomocą dokumentu PW lub w szczegółach produktu głównego.
- Zamówienie na brakujące składniki przy tworzeniu dokumentu PW
Jeśli tworzysz dokument PW i dodajesz produkt główny, a na magazynie brakuje składników do jego utworzenia, system Cię o tym poinformuje, podając ich nazwy oraz brakującą ilość.
W oknie informującym o ujemnym stanie magazynowym możesz określić, na jaki magazyn ma zostać utworzone zamówienie. Następnie kliknij przycisk „Wygeneruj”. System automatycznie utworzy zamówienie do dostawcy składnika.
Ważne! Upewnij się, że składnik posiada przypisanego dostawcę.

- Zamówienie na brakujące składniki w szczegółach produktu głównego
Kliknij pozycję Produkty/Magazyn w menu głównym, a następnie kliknij nazwę produktu głównego, dla którego chcesz zamówić składniki.

Kliknij zakładkę Składniki, następnie kliknij Wygeneruj zamówienia na składniki.

Pojawi się nowe okno, w którym możesz określić, dla ilu sztuk gotowego produktu chcesz utworzyć zamówienia. Następnie kliknij przycisk „Wygeneruj”.

System automatycznie utworzy zamówienie na składniki gotowego produktu do dostawców.
