Instrukcja włączenia formularza kontaktowego - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Instrukcja włączenia formularza kontaktowego

Formularz kontaktowy zintegrowany z systemem Firmao pozwala naszemu klientowi na skontaktowanie się z naszą firmą. Klient w formularzu podaje informacje takie jak np. imię i nazwisko (lub nazwa firmy), adres e-mail, treść wiadomości. Przesłanie formularza kontaktowego wiąże się z automatycznym dodaniem do systemu Firmao nowej firmy, której dane zostaną zaciągnięte z wypełnionego przez naszego klienta formularza.


Jak włączyć usługę formularz kontaktowy w systemie Firmao CRM?

W celu dodania do naszej strony formularza kontaktowego musimy do własnej strony internetowej dodać skrypt PHP, tj. wstawić poniższy kod wraz z uzupełnionymi polami login_api, hasło_api oraz ID_FIRMY.

<?php
if (isset($_POST['name'])) {
   $usr = base64_encode("login_api:hasło_api");
   $url =  "https://system.firmao.pl/ID_FIRMY/svc/v1/customers";
   $content = array(
   "label" => $_POST['name'],
   "name" => $_POST['name'],
   "emails" => $_POST['email'],
   "description" => $_POST['message']);
   $json = json_encode($content);
   $curl = curl_init($url);
   curl_setopt($curl, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "POST");
   curl_setopt($curl, CURLOPT_HEADER, false);
   curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
   curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER,
   array("Content-type: application/json; charset=UTF-8", "Authorization: Basic $usr"));
   curl_setopt($curl, CURLOPT_POSTFIELDS, $json);
   $json_response = curl_exec($curl);
   $status = curl_getinfo($curl, CURLINFO_HTTP_CODE);
   if ( $status != 201 && $status != 200) {
    die("Error: call to URL $url failed with status $status, response $json_response, curl_error " . curl_error($curl) . ",     curl_errno " . curl_errno($curl));
   }
   curl_close($curl);
   $response = json_decode($json_response, true);
   echo "Dziękujemy za kontakt";
} else {
?>
	<link rel="stylesheet" href="https://cdn.jsdelivr.net/npm/bootstrap@4.3.1/dist/css/bootstrap.min.css" >
	<div style='padding: 20px; max-width: 800px;'>
        <form method="post">
            <div class="form-group">
                <label for="name">Nazwa</label>
                <input type="text" id="name" name="name" class="form-control" placeholder="Nazwa" >
            </div>
            <div class="form-group">
                <label for="email">Adres email</label>
                <input type="email" class="form-control" name="email" id="email" placeholder="jan.kowalski@firmao.pl">
              </div>
            <div class="form-group">
                <label for="message">Wiadomość</label>
                <textarea class="form-control" name="message" id="message" rows="3"></textarea>
              </div>
            <button type="submit" class="btn btn-primary">Wyślij</button>
        </form>
    </div>
<?php } ?>

Ważne! Zamiast ID_FIRMY musimy wpisać identyfikator naszej firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki. Natomiast login oraz hasło do API znajdziemy w ustawieniach firmy w zakładce „Integracje”. Z górnego menu wybieramy „API”, następnie kopiujemy login oraz generujemy nowe hasło poprzez zaznaczenie pola „Wygeneruj i pokaż nowe hasło”.


Wskazówka: Skrypt do utworzenia formularza kontaktowego możemy dowolnie modyfikować. W celu uzyskania informacji o kodach pól możemy skontaktować się z działem wsparcia Firmao poprzez e-mail: kontakt@firmao.pl.


Jak działa funkcjonalność formularza kontaktowego?

Dzięki formularzowi kontaktowemu potencjalni klienci będą mogli przesłać nam wszelkie informacje bądź pytania, bez potrzeby wyszukiwania na stronie naszego adresu email lub numeru telefonu, niezależnie od godzin naszej pracy.


W systemie Firmao CRM zostanie dodana nowa firma wraz z uzupełnionym adresem email oraz opisem, który zawiera wiadomość od klienta zapisaną w formularzu.


Zalety stosowania formularzy kontaktowych:

  • łatwość komunikacji — formularze kontaktowe umożliwiają użytkownikom szybkie i łatwe przekazanie zapytań, opinii lub problemów;
  • kontrola nad danymi — właściciele stron mogą kontrolować dane, które są zbierane od użytkowników, co pozwala na lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań;
  • profesjonalizm — obecność formularza kontaktowego na stronie internetowej świadczy o profesjonalizmie i dbałości o potrzeby klientów, co może przyczynić się do budowania zaufania i wiarygodności marki;
  • dostępność 24/7 — formularze kontaktowe są dostępne przez całą dobę, co pozwala użytkownikom na wysłanie wiadomości w dowolnym momencie, niezależnie od godzin pracy obsługi klienta.
O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview