- /
- /
Logowanie użytkownika tylko z określonych adresów IP
Ważne! Poniższa instrukcja jest przeznaczona jedynie dla administratora całego systemu
Ograniczenie logowania do systemu Firmao CRM tylko do określonych adresów IP może być przydatne w przypadku firm, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo swoich danych i ograniczyć dostęp do systemu osobom niepowołanym.
Określanie adresu IP
W celu określenia adresu IP, z którego dany użytkownik może korzystać przechodzimy do zakładki “Użytkownicy” w menu głównym. Po kliknięciu otworzy się widok listy z użytkownikami dodanymi do naszego systemu.
Możemy ustawić dozwolone adresy IP użytkownika na 2 sposoby:
- z poziomu widoku listy użytkowników,
- z poziomu widoku szczegółów danego użytkownika.
Wskazówka: W widoku listy użytkowników możemy ustawić kolumnę „Dozwolone adresy IP” jako widoczną. Aby to zrobić, musimy przejść do dostosowywania widoku kolumn, klikając ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu ekranu.

Ważne! Aby móc dodać adres IP logowania dla użytkownika, musi być on najpierw dodany do systemu przez administratora. O tym, jak dodać użytkownika do systemu, możemy przeczytać tutaj.
Kolejno musimy wybrać z listy użytkownika, dla którego adres IP logowania chcemy określić. W tym celu musimy przejść do widoku szczegółów danego użytkownika.

Ważne! Pole określania adresów IP logowania jest domyślnie ukryte. Aby je podpiąć, przechodzimy do dostosowywania widoku kolumn..
Aby zapisać ustawienia, klikamy w dowolną pustą przestrzeń na ekranie.
Po dodaniu pola mamy możliwość określenia, z jakich adresów IP ipv4 użytkownik może korzystać z Firmao. Mogą to być pojedyncze adresy IP (192.168.0.1), adresy z maską (192.168.0.1/20) lub zakres adresów (192.168.0.1-192.168.0.20).
Wskazówka: Można wprowadzić kilka adresów, rozdzielając je średnikiem.
Ważne: Wprowadzenie błędnego adresu IP może spowodować, że użytkownik nie będzie mógł korzystać z Firmao.