Integracja z usługami kurierskimi - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Integracja z usługami kurierskimi

Ważne! Poniższa instrukcja jest przeznaczona tylko dla administratora całego systemu.

Korzystanie z platform usług kurierskich to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Niezależnie od tego, czy chcemy wysłać paczkę biznesową, czy prywatną. Platforma kurierska to doskonała alternatywa dla osób ceniących swój czas. Poniżej znajdziemy informacje na temat integracji ich z systemem Firmao.

System Firmao posiada integrację z:


W jaki sposób zintegrować system Firmao z Furgonetką?


W celu prawidłowej integracji z Furgonetką musimy posiadać konto w danym serwisie, w tym przypadku na stronie Furgonetka.pl. Gdy konto zostanie założone, możemy przejść do systemu Firmao.
Na początek klikamy ikonę awatara w prawym górnym rogu strony, a następnie z listy rozwijanej wybieramy „Ustawienia firmy”.


Z menu zakładek, które znajdziemy po lewej stronie, wybieramy „Integracje”. Następnie z zakładek znajdujących się na górze wybieramy tę o nazwie „Kurierzy”. W celu dodania usługi kurierskiej klikamy szary przycisk „+ Dodaj” w lewym górnym rogu zakładki.


Wówczas pojawi nam się okno, w którym będziemy musieli uzupełnić następujące pola:

  • Kurier (w tym przypadku wybieramy: Furgonetka);
  • Email i hasło (dane do konta w serwisie kurierskim);
  • clientID;
  • Klucz.


Ważne! Do integracji z serwisem Furgonetka, musimy wygenerować Client ID oraz klucz, czyli tzw. Client Secret. Jak to zrobić możemy przeczytać w instrukcji na platformie kurierskiej.


W jaki sposób zintegrować system Firmao z GlobKurier.pl?


W celu integracji z globkurier.pl musimy posiadać konto w danym serwisie, w tym przypadku na stronie Globkurier.pl. Gdy konto zostanie założone, możemy przejść do systemu Firmao.

Na początek klikamy w awatar, który znajdziemy w prawym górnym rogu strony, a następnie z listy rozwijanej wybieramy „Ustawienia firmy”.


Z menu zakładek po lewej stronie wybieramy tę o nazwie „Integracje”. Następnie z zakładek, które znajdziemy na górze, wybieramy „Kurierzy”. W celu dodania usługi kurierskiej klikamy szary przycisk „+ Dodaj”, który znajdziemy w lewym górnym rogu zakładki.


Następnie pojawi się okno, w którym będziemy musieli uzupełnić następujące pola:

  • Kurier (w tym przypadku: Globkurier);
  • Email i hasło (dane do konta w serwisie kurierskim);
  • Klucz.


W jaki sposób nadać przesyłkę w systemie Firmao?

Po dokonaniu integracji z Furgonetką lub GlobKurier.pl, w ukrytym menu górnym pojawi się moduł „Przesyłki”. W celu nadania przesyłki przechodzimy do tego modułu i klikamy w zielony przycisk „+ Dodaj”, który znajdziemy w prawym górnym rogu okna.


Wówczas otworzy nam się okno dialogowe, w którym uzupełniamy następujące pola:

  1. Sekcja Wybór kuriera:
    • Waga przesyłki;
    • Ilość przesyłek;
    • Wymiary (dł. x sz. x wys.);
    • Zawartość przesyłki;
    • Faktura (opcjonalne);
    • Oferta (opcjonalne).
  2. Sekcja Dane nadawcy
    • Email nadawcy;
    • Nazwa nadawcy;
    • Adres (ulica, numer domu, kod pocztowy, miejscowość);
    • Numer telefonu nadawcy;
    • Numer mieszkania (opcjonalne).
  3. Sekcja Dane odbiorcy
    • Firma (opcjonalnie),
    • Email odbiorcy,
    • Nazwa odbiorcy,
    • Adres  (ulica, numer domu, kod pocztowy, miejscowość),
    • Numer mieszkania (opcjonalnie),
    • Numer telefonu odbiorcy.

Wskazówka: Jeżeli jako odbiorcę wybierzemy firmę, której dane wprowadziliśmy wcześniej do systemu, to jej dane do przesyłki kurierskiej w zakładce „Dane odbiorcy” uzupełnią się automatycznie.

  • Sekcja Pozostałe 
    • Data nadania (proponowana przez kuriera, podlega zamianie);
    • Kurier (wybór dostawcy, np. Orlen paczka, UPS);
    • Wartość zawartości paczki (podlegająca ubezpieczeniu);
    • Typ nadania;
    • Typ odbioru (odbiór, punkt).


Ważne! Opłata zostanie pobrana z dostępnych środków na koncie w serwisie furgonetka.pl lub globkurier.pl.


Po wygenerowaniu przesyłki w systemie Firmao będzie ona widoczna również w panelu Furgonetka lub GlobKurier.pl a na naszego maila przyjdzie list przewozowy.


Gdzie możemy zobaczyć nadane przesyłki?

Nadane przesyłki możemy zobaczyć zarówno w module „Przesyłki”, który znajdziemy się w menu górnym, jak i w widoku szczegółów faktur czy też ofert, w zależności od tego, czy podpięliśmy przynajmniej jeden z tych dokumentów do przesyłki podczas jej dodawania.


Poniżej przykład wyświetlania przesyłki z poziomu widoku modułu „Przesyłki”:


Poniżej przykład wyświetlania przesyłki z poziomu widoku szczegółów faktury:


Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview