Integracja CRM z usługami kurierskimi - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Integracja CRM z usługami kurierskimi

Ważne! Poniższa instrukcja jest przeznaczona tylko dlaadministratorów całego systemu i dyrektorów firmy posiadających licencję Enterprise lub Supreme.

Korzystanie z platform usług kurierskich to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Niezależnie od tego, czy chcemy wysłać paczkę biznesową, czy prywatną. Platforma kurierska to doskonała alternatywa dla osób ceniących swój czas. Poniżej znajdziemy informacje na temat integracji ich z systemem Firmao.

System Firmao posiada integrację z:

W jaki sposób zintegrować system Firmao z Furgonetką?


W celu prawidłowej integracji z Furgonetką musimy posiadać konto w danym serwisie. Gdy konto zostanie założone, możemy przejść do systemu Firmao.
Na początek klikamy awatar w prawym górnym rogu strony, a następnie z listy rozwijanej wybieramy „Ustawienia firmy”.


Wybieramy sekcję „Integracje” w lewym menu bocznym. Następnie wybieramy zakładkę „Kurierzy” na górze ekranu. W celu dodania usługi kurierskiej klikamy szary przycisk „+ Dodaj” w lewym górnym rogu zakładki.


Wówczas pojawi nam się okno, w którym będziemy musieli uzupełnić następujące pola:

  • kurier (w tym przypadku wybieramy: Furgonetka);
  • email i hasło (dane do konta w serwisie kurierskim);
  • clientID;
  • klucz.

Ważne! Do integracji z serwisem Furgonetka, musimy wygenerować Client ID oraz klucz, czyli tzw. Client Secret. Jak to zrobić możemy przeczytać w instrukcji na platformie kurierskiej.


W jaki sposób zintegrować system Firmao z GlobKurier.pl?


W celu integracji z globkurier.pl musimy posiadać konto w danym serwisie. Gdy konto zostanie założone, możemy przejść do systemu Firmao.

Na początek klikamy awatar, który znajdziemy w prawym górnym rogu strony, a następnie z listy rozwijanej wybieramy „Ustawienia firmy”.


Z menu zakładek po lewej stronie wybieramy tę o nazwie „Integracje”. Następnie z zakładek, które znajdziemy na górze, wybieramy „Kurierzy”. W celu dodania usługi kurierskiej klikamy szary przycisk „+ Dodaj”, który znajdziemy w lewym górnym rogu zakładki.


Następnie pojawi się okno, w którym będziemy musieli uzupełnić następujące pola:

  • kurier (w tym przypadku: Globkurier);
  • email i hasło (dane do konta w serwisie kurierskim);
  • klucz.

Ważne! Jeśli nie mamy konta w firmie Globkurier, klikamy niebieski przycisk „Utwórz konto”.

Wyświetli nam się nowe okno, w którym wpisujemy:

  • e-mail;
  • dane naszej firmy (nazwę, regon, nip, miasto, ulicę, numer budynku, kod pocztowy, numer telefonu);
  • imię i nazwisko właściciela konta;
  • hasło.

Poniżej znajdziemy również pola wyboru. Zaznaczenie ich spowoduje:


  • wyrażenie zgody na wystawianie faktur w formie elektronicznej;
  • wyrażenie zgody na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych;
  • wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowych.

W celu stworzenia konta Globkurier.pl klikamy przycisk „Nie jestem robotem”, a następnie niebieski przycisk „Utwórz konto” w prawym dolnym rogu okna.


Jeśli uzupełniliśmy wszystkie wymagane dane, klikamy niebieski przycisk „Utwórz”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu okna.


W jaki sposób nadać przesyłkę w systemie Firmao?

Po dokonaniu integracji z Furgonetką lub GlobKurier.pl, w menu głównym pojawi się moduł „Przesyłki”. W celu nadania przesyłki przechodzimy do tego modułu i klikamy niebieski przycisk „+ Dodaj”, który znajdziemy w prawym górnym rogu okna.


Wówczas otworzy nam się okno dialogowe, w którym uzupełniamy następujące pola:

Sekcja Wybór kuriera:

  • waga przesyłki (wyrażona w kilogramach);
  • ilość przesyłek;
  • wymiary (długość x szerokość x wysokość);
  • zawartość przesyłki;
  • faktura (opcjonalne);
  • oferta (opcjonalne).


Sekcja „Dane nadawcy”:

  • email nadawcy;
  • nazwa nadawcy;
  • adres (ulica, numer domu, kod pocztowy, miejscowość);
  • numer mieszkania (opcjonalne).
  • numer telefonu nadawcy;

Sekcja „Dane odbiorcy”:

  • firma (opcjonalnie);
  • email odbiorcy;
  • nazwa odbiorcy;
  • adres  (ulica, numer domu, kod pocztowy, miejscowość);
  • numer mieszkania (opcjonalnie);
  • numer telefonu odbiorcy.

Wskazówka: Jeżeli jako odbiorcę wybierzemy firmę, której dane wprowadziliśmy wcześniej do systemu, to jej dane do przesyłki kurierskiej w zakładce „Dane odbiorcy” uzupełnią się automatycznie.


Sekcja „Pozostałe”:

  • data nadania (proponowana przez kuriera, podlega zmianie);
  • kurier (wybór dostawcy, np. Orlen paczka, UPS);
  • wartość zawartości paczki (podlegająca ubezpieczeniu);
  • typ nadania (odbiór, punkt);
  • typ odbioru (odbiór, punkt).

Ważne! Opłata zostanie pobrana z dostępnych środków na koncie w serwisie furgonetka.pl lub globkurier.pl.


W celu nadania przesyłki klikamy niebieski przycisk „Utwórz”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu okna.

Po wygenerowaniu przesyłki w systemie Firmao będzie ona widoczna również w panelu Furgonetka lub GlobKurier.pl a na naszego maila przyjdzie list przewozowy.


Gdzie możemy zobaczyć nadane przesyłki?

Nadane przesyłki możemy zobaczyć:

  • w module „Przesyłki”, który znajdziemy się w menu głównym,
  • w widoku szczegółów faktur czy też ofert (w zależności od tego, czy podpięliśmy przynajmniej jeden z tych dokumentów do przesyłki podczas jej dodawania).

Widok nadanych przesyłek w module „Przesyłki”

W celu zobaczenia nadanej przesyłki klikamy moduł „Przesyłki” w menu głównym. Wówczas wyświetli nam się widok listy wszystkich przesyłek.

Widok nadanych przesyłek w szczegółach faktury

W celu zobaczenia nadanej przesyłki klikamy moduł „Faktury” w menu głównym. W widoku listy klikamy wybraną przez nas fakturę.


W szczegółach faktury znajdujemy zakładkę „Przesyłki”. Kliknięcie jej przeniesie nas do widoku wszystkich przesyłek nadanych w ramach wybranej przez nas faktury.


Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview