Foldery IMAP - System CRM i oprogramowanie WMS Firmao

Foldery IMAP

Foldery IMAP (Internet Message Access Protocol) to struktura organizacji wiadomości e-mail na serwerze poczty elektronicznej. IMAP jest protokołem, który umożliwia zdalny dostęp do skrzynek pocztowych na serwerach, pozwalając na przeglądanie, pobieranie i zarządzanie wiadomościami bez konieczności zapisywania ich na lokalnym dysku. W systemie Firmao CRM możliwe jest importowanie struktury folderów IMAP zdefiniowanych na serwerze poczty elektronicznej.

Jeśli chcemy, aby w naszej skrzynce pocztowej w systemie Firmao, która została wcześniej skonfigurowana, pojawiły się wszystkie wiadomości e-mail pochodzące z naszego serwera poczty elektronicznej (wysłane, odebrane oraz kopie robocze) powinniśmy zdefiniować foldery IMAP. W przeciwnym przypadku nie wszystkie wiadomości e-mail będą widoczne zarówno w systemie Firmao jak i na serwerze poczty.

Jak dodać folder IMAP do systemu Firmao CRM?

W celu dodania Folderu IMAP w menu górnym klikamy strzałkę skierowaną w dół po prawej stronie modułu „Wiadomości e-mail”. Z wyświetlonej listy wybieramy „Konta”.


W widoku listy wszystkich kont klikamy nazwę jednej z dostępnych skrzynek pocztowych, dla której chcemy stworzyć i dostosować foldery IMAP.


Ważne! Domyślnie kolumna „Foldery IMAP” jest ukryta. W celu jej dodania musimy dostosować widok zakładek, klikając w ikonę trzech kropek.

Następnie klikamy zakładkę „Folder IMAP” w widoku szczegółów wybranego konta e-mail, a następnie klikamy ikonę „+ Dodaj folder” i wypełniamy niezbędne pola:

  • Nazwa folderu — możemy ją wybrać z rozwijanej listy dostępnych folderów, które zostały wcześniej zdefiniowane na naszym hostingu, np. [Gmail] Kosz, [Gmail] Wysłane;
  • Rodzaj folderu — domyślnie możemy wybrać pomiędzy trzema opcjami: odebrane, wysłane lub kopie robocze (odpowiednio do nazwy folderu).

W celu zapisania folderu klikamy niebieski przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna.


Pobranie wiadomości e-mail do folderów IMAP

Po dodaniu nowego folderu IMAP mamy możliwość pobrania wiadomości e-mail, które znajdują się na hostingu. W tym celu w pierwszej kolejności w polu „Pobieraj tylko wiadomości otrzymane po dniu” wybieramy, od jakiej daty chcemy zaimportować wiadomości e-mail. Następnie klikamy przycisk „Pobierz e-maile”. Znajdziemy go w prawym górnym rogu okna.


Ważne! Po udanej konfiguracji folderów IMAP mamy również możliwość filtrowania wiadomości e-mail przy ich użyciu.

O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview