Foldery IMAP - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Foldery IMAP

Foldery IMAP (Internet Message Access Protocol) to struktura organizacji wiadomości email na serwerze poczty elektronicznej. IMAP jest protokołem, który umożliwia zdalny dostęp do skrzynek pocztowych na serwerach, pozwalając na przeglądanie, pobieranie i zarządzanie wiadomościami bez konieczności zapisywania ich na lokalnym dysku. W systemie Firmao CRM możliwe jest importowanie struktury folderów IMAP zdefiniowanych na serwerze poczty elektronicznej.

Jeśli chcemy, aby w naszej skrzynce pocztowej w systemie Firmao, która została wcześniej skonfigurowana, pojawiły się wszystkie wiadomości email pochodzące z naszego serwera poczty elektronicznej (wysłane, odebrane oraz kopie robocze) powinniśmy zdefiniować foldery IMAP. W przeciwnym przypadku nie wszystkie wiadomości email będą widoczne zarówno w systemie Firmao jak i na serwerze poczty.

Jak dodać folder IMAP do systemu Firmao CRM?

W celu dodania Folderu IMAP w menu górnym klikamy strzałkę skierowaną w dół po prawej stronie modułu „Wiadomości email”. Z wyświetlonej listy wybieramy „Konta”.


W widoku listy wszystkich kont klikamy nazwę jednej z dostępnych skrzynek pocztowych, dla której chcemy stworzyć i dostosować foldery IMAP.


Ważne! Domyślnie kolumna „Foldery IMAP” jest ukryta. W celu jej dodania musimy dostosować widok zakładek, klikając w ikonę trzech kropek.

Następnie klikamy zakładkę „Folder IMAP” w widoku szczegółów wybranego konta email, a następnie klikamy ikonę „+ Dodaj folder” i wypełniamy niezbędne pola:

  • Nazwa folderu — możemy ją wybrać z rozwijanej listy dostępnych folderów, które zostały wcześniej zdefiniowane na naszym hostingu, np. [Gmail] Kosz, [Gmail] Wysłane;
  • Rodzaj folderu — domyślnie możemy wybrać pomiędzy trzema opcjami: odebrane, wysłane lub kopie robocze (odpowiednio do nazwy folderu).

W celu zapisania folderu klikamy niebieski przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna.


Pobranie wiadomości email do folderów IMAP

Po dodaniu nowego folderu IMAP mamy możliwość pobrania wiadomości email, które znajdują się na hostingu. W tym celu w pierwszej kolejności w polu „Pobieraj tylko wiadomości otrzymane po dniu” wybieramy, od jakiej daty chcemy zaimportować wiadomości email. Następnie klikamy przycisk „Pobierz emaile”. Znajdziemy go w prawym górnym rogu okna.


Ważne! Po udanej konfiguracji folderów IMAP mamy również możliwość filtrowania wiadomości email przy ich użyciu.

O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview