Przewodnik dla firm: znaczenie Google PageRank

Google PageRankJeśli poświęciłeś swój czas na zagłębianie marketingu online, pewnie natrafiłeś na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i hasło Google PageRank. I nie ma dyskusji na temat czegokolwiek w dzisiejszych czasach dotyczącego wyszukiwarek,  bez skończenia na wzmiance o Google. Ten artykuł zawiera krótki przegląd algorytmu PageRank, który jest używany przez tę najpopularniejszą wyszukiwarkę. Sprawdź, co to jest Google PageRank i jak możesz go wykorzystać na korzyść dla swojej strony firmowej.

Szybkie wprowadzenie do SEO (Search Engine Optimization)

Mówiąc wprost, SEO to proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek (takich jak Google). Przez „optymalizację” rozumiemy próbę uczynienia witryny taką, aby pozycja Twojej strony na określone frazy miała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż konkurencyjnej witryny. Istnieje wiele dobrych powodów, aby chcieć osiągać wyższą rangę, ale dla firm głównym powodem jest chęć dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. Miliony ludzi codziennie korzystają z Google w poszukiwaniu produktu, usługi lub informacji. Niektóre z tych osób mogą być Twoimi potencjalnymi klientami szukającymi Twojej konkretnej oferty.

Istnieją dwa sposoby wyświetlania wyników w głównej wyszukiwarce , gdy użytkownicy przeprowadzają wyszukiwanie. Pierwszy z nich to płatne wyszukiwanie, a drugi to tak zwane wyszukiwanie „organiczne” (lub „naturalne”). Naturalne wyniki wyszukiwania są bezpłatne i zależą od szacunków Google dotyczących trafności i wiarygodności Twojej witryny. Naturalne wyniki wyszukiwania mają wielki plus, ponieważ nie musisz za nie płacić, a często działają lepiej niż płatne reklamy. Można to porównać do różnicy między wspomnieniem w artykule w magazynie a kupowaniem reklamy w tym samym magazynie.

Jeśli zajmiesz wysokie miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, to tak jakbyś otrzymywał darmowe reklamy warte dziesiątki tysięcy złotych w najbardziej prestiżowych czasopismach branżowych dla Twojej firmy. Dla mnie jest to bardzo interesujące. To świetny sposób na rozwój firmy i znalezienie nowych klientów. Jak więc uzyskać wszystkie te bezpłatne, skuteczne reklamy w wyszukiwarkach? Aby to zrobić, musisz zrozumieć algorytm Google i to, w jaki sposób określa on, kto zostanie wymieniony na szczycie listy.

Algorytm wyszukiwania Google

Po pierwsze, zarysujmy prosty przykład, który możemy wykorzystać do obramowania naszej dyskusji. Załóżmy, że jesteś partnerem w butikowej firmie konsultingowej ds. Strategii. Powiedzmy jeszcze, że twoja specjalizacja polega na doradztwie założycielom technicznym przedsiębiorstw o ​​wysokim potencjale wzrostu, które chcą lepiej sprzedawać. Teraz możesz zidentyfikować kilka fraz wyszukiwania, które potencjalni klienci mogą wykorzystać, gdy są zainteresowani tym konkretnym tematem. Google ma algorytm, który określa, które strony z setek milionów powinny być wyświetlane w kolejności rangi na stronie wyników. Są to wyniki organiczne (tzn. nieopłacone). Chcesz uzyskać wysoką pozycję w tych wynikach? Czytaj artykuł dalej.

Chociaż algorytm Google PageRank jest niezwykle wyrafinowany, sprowadza się do czegoś takiego:

Ranking wyszukiwania = trafność * PageRank

Trafność jest w zasadzie miarą tego, w jaki sposób Twoja strona internetowa (lub dokładniej jedna ze stron internetowych) pasuje do frazy wyszukiwania wprowadzonej przez użytkownika. Pomiar trafności jest stosunkowo skomplikowanym procesem, ale sprowadza się do pewnych podstaw, takich jak tytuł strony, słowa na stronie i częstotliwość ich występowania. Jeśli więc strona główna zawiera słowa kluczowe, to podnosi to znaczenie dla tego konkretnego wyszukiwania. Zasadniczo Google określa, o co chodzi w Twojej stronie, sprawdzając jej zawartość (i patrząc na inne witryny o podobnej treści, które łączą się z Twoją), a następnie używa tego, aby dowiedzieć się, jak trafna jest Twoja witryna dla konkretnego wyszukiwanego wyrażenia.

PageRank jest niezależną miarą postrzegania przez Google jakości / autorytetu / wiarygodności poszczególnych stron internetowych. PageRank nie jest zależny od konkretnego wyszukiwanego wyrażenia. Dla wiadomości publicznej Google zgłasza to jako liczbę od 0 do 10 (10 jest najlepsza). Zakładając przez chwilę, że twoja strona internetowa i strona internetowa twojego konkurenta mają takie samo znaczenie – kto ma wyższy PageRank, otrzymuje lepsze miejsce w rankingu i pojawia się na górze strony wyników. Dlatego właśnie PageRank jest tak ważny. Twoja pozycja w wyszukiwarce w dużej mierze zależy od niego.

Jak obliczany jest Google PageRank

Dużo już zostało napisane i przedyskutowane o Google PageRank, ale w pewnym sensie istnieje prawie jednomyślna zgoda. PageRank zależy przede wszystkim od tego, ile innych stron łączy się z Tobą. Google uważa ten rodzaj przychodzącego linku za wotum zaufania. Ale to jest większa sztuka: nie wszystkie linki przychodzące są tworzone tak samo. Strony internetowe o dużej wiarygodności, które łączą się z Tobą, mają więcej „wartości” dla PageRank niż te o małej wiarygodności. Jak określa się tę wiarygodność? Oczywiście, dzięki ich PageRank! Przykładowo jeden link na stronie o PageRank 6 jest 100 razy bardziej wartościowy dla Ciebie niż taki na PageRank 3.
PageRank można podzielić na takie szerokie kategorie:

0-3: Nowe witryny lub witryny z bardzo minimalnymi linkami
4-5: Popularne witryny z dużą ilością linków przychodzących
6: Bardzo popularne witryny, które mają setki linków, wiele z nich to wysokiej jakości linki
7-10: Zazwyczaj marki medialne, duże firmy lub blogerzy A-list.

Teraz ważne jest, aby pamiętać, że Google PageRank jest obliczany na skali logarytmicznej. Oznacza to z grubsza, że ​​różnica między PR4 a PR5 jest prawdopodobnie 5-10 razy większa niż różnica między PR3 a PR4. Istnieje więc prawdopodobnie ponad 100 razy więcej stron internetowych z rankingiem PageRank 2 niż z PageRank 4. Oznacza to, że jeśli osiągniesz PageRank 6, prawdopodobnie trafisz do pierwszej 0,1 % wszystkich stron internetowych. Jeśli większość Twoich konkurentów krąży wokół PR2 lub PR3, jesteś w tej grze daleko przed nimi.

Jaki jest Twój Google PageRank?

Swój PageRank najłatwiej sprawdzisz dzięki paskowi narzędzi Google Toolbar (funkcja PageRank nie jest domyślnie włączona, więc musisz ją włączyć po instalacji).

Szybkie podsumowanie

Wyszukiwanie organiczne jest jak bezpłatna reklama. Warto w niego zainwestować, aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu największych wyszukiwarek. Aby uzyskać wysoką rangę, powinieneś zrobić dwie rzeczy: po pierwsze, upewnij się, że Twoja witryna ma odpowiednią treść, która jest właściwa dla typów wyszukiwań prowadzonych przez Twoich potencjalnych klientów. Po drugie, spróbuj uzyskać najwyższy możliwy Google PageRank. Aby to zrobić, musisz uzyskać jak najwięcej wartościowych linków przychodzących z jak największej liczby stron z wysokim wskaźnikiem Google PageRank.

Zarejestruj się

4.9 / 5 na 52 ocen
Lista artykułów