Oferta biznesowa – nowoczesny sposób pisania

Opublikowano: 26.06.23Zarządzanie

Pisanie propozycji biznesowej wymaga przekonującego wyrażenia swojego zrozumienia problemu potencjalnego klienta, a także powodów, dla których Twoja firma jest najlepszym wyborem. Nawet najlepiej przygotowane rozwiązania mogą zostać odrzucone z powodu propozycji nie spełniających oczekiwań. Przyjrzyjmy się, jak napisać propozycję, która skłoni potencjalnych klientów do powiedzenia „Tak”. Dobrze napisana propozycja zaczyna się tak jak pisanie czegokolwiek innego – poprzez zbieranie informacji. Jeśli przygotowałeś już niestandardowe rozwiązanie problemu potencjalnego klienta, prawdopodobnie masz już potrzebne informacje.

Podstawowa struktura Twojej propozycji biznesowej.

Budowanie propozycji biznesowej jest jak budowanie domu. Podobnie jak struktura domu różni się w zależności od lokalizacji i preferencji architekta lub właściciela domu, komponenty propozycji biznesowych mogą się różnić w zależności od branży, wielkości firmy i wielu innych czynników.
W każdym razie są pewne elementy, które zawsze są konieczne. Następujące trzy rzeczy są tym, co odbiorca twojej propozycji będzie chciał z niej wyciągnąć. Pomyśl o nich jako o dachu, ścianach i fundamencie swojej propozycji biznesowej.

Informacje o Twojej firmie:

  • Kim jesteś?
  • Jakie są Twoje kwalifikacje?
  • Dlaczego potencjalny klient powinien wybrać Ciebie?

Demonstrowana znajomość problemu:

  • Pokaż, że zrozumiałeś potrzeby klienta.
  • Wykaż, że przeprowadziłeś badania.

Ceny i metodologia:

  • Opisz, jak dokładnie rozwiążesz problem.
  • Podaj koszty.
Aby utworzyć propozycję angażującą potencjalnego klienta i ułatwiającą znalezienie informacji, których szukają, wypróbuj następujące porady:

1. Nasze mózgi przetwarzają wizualizacje 60 000 razy szybciej niż tekst. Pomóż swojemu czytelnikowi szybciej dotrzeć do dobrych rzeczy, dołącz w sekcji 'O nas’, zdjęcia swojej pracy, infografiki, cytaty blokowe, listy punktowane itp.

2. Dołącz dane ilościowe. Dołącz dane ilościowe, ponieważ liczby przyciągają wzrok i budują zaufanie. Na przykład: 'Nasi klienci nas uwielbiają!’ może być zmienione na 'Pomogliśmy ponad 700 firmom zwiększyć sprzedaż o 35%.

3. Nikt nie lubi dostawać grubych kopert pocztą. Wysyłając swoją propozycję drogą elektroniczną, możesz dołączyć filmy o swoim produkcie lub usłudze (są one doskonałym dodatkiem do sekcji usług), łatwo dodawać adnotacje i edytować oraz dawać możliwość podpisu elektronicznego.

4. Przeczytaj swoją propozycję przynajmniej dwukrotnie przed wysłaniem. Twoja propozycja mówi klientowi to odzwierciedlenie jakości pracy Twojej firmy. Jeśli jest pełna literówek, błędów ortograficznych i gramatycznych lub po prostu wydaje się niedbała, prawdopodobnie nie zostaniesz zatrudniony.

5. Zapamiętaj swoją markę. Ponownie, propozycje biznesowe są odzwierciedleniem Twojej firmy. Pamiętaj o swojej widowni, gdy piszesz swoją kopię, ale pamiętaj także o swoim markowym głosie. Czytelnik powinien poznać Twoją firmę za pomocą Twojej propozycji.

Część z propozycjami zawiera ogólny przegląd rozwiązań opracowanych na zamówienie dla Twojej firmy dla potencjalnego klienta, a ta sekcja zawiera szczegółowe informacje. Przewiduj ich pytania i poprowadź ich przez cały proces, aby wiedzieli, na co się podpisują, kiedy cię zatrudnią.

Metodologia

Opisz dokładnie, jakich rezultatów mogą się spodziewać potencjalni klienci i kiedy mogą ich oczekiwać. Harmonogram, który łączy elementy dostawy z oczekiwaną datą, sprawia, że dokument jest bardziej atrakcyjny wizualnie i sprawia, że informacje te są bardziej strawne.

1. Tworzenie angażujących treści społecznościowych.
„Rozpoczynając od szybkiego, ale dokładnego planowania / przygotowania, nasz zespół zaplanuje dynamiczny kalendarz treści społecznościowych, który poprowadzi Cię do osiągnięcia celów.”

2. Publikowanie aktualizacji związanych z firmą.
„Naszym celem jest zaangażowanie odbiorców mediów społecznościowych poprzez udostępnianie informacji o firmie, komunikatów prasowych, wydarzeń, reflektorów dla pracowników i innych.
Zwrócimy również uwagę na trendy branżowe i podzielimy się nimi. Pomoże to uzyskać ekspozycję na rynku docelowym.”

3. Promocje i kampanie społeczne.
„Wykorzystamy kanały społecznościowe, aby połączyć się z Twoją bazą obserwatorów i zaangażować ich w promocje, aby podekscytować ich zarówno bieżącymi wydarzeniami, jak i samą marką.
Kampanie te mogą trwać nawet jeden dzień lub mogą trwać do sześciu miesięcy. Będziemy mogli analizować wyniki z każdej kampanii, a następnie przedstawimy raport o jej sukcesie.
Wyniki kampanii można porównywać, aby można było powielać najskuteczniejsze promocje, oferty lub konkursy.”

4. Integracja aktywności mediów społecznościowych z innymi planami marketingowymi.
„Dzięki jasnej komunikacji i comiesięcznym spotkaniom, będziemy mogli skonsolidować inicjatywy marketingowe, aby dopasować je do Twoich celów i materiałów promocyjnych.
Kampanie za pośrednictwem mediów społecznościowych są ważniejsze niż udostępnianie informacji o prezentach, sprzedaży, konkursach i / lub promocjach. Uzgodnimy harmonogram serii postów, aby utrzymać ekscytujący moment dla wszystkich potencjalnych klientów.”

5. Monitorowanie.
„Ważne jest, aby regularnie utrzymywać działania marketingowe dla maksymalnego wzrostu. Będziemy stale monitorować każdy kanał i odpowiadamy na wszelkie pytania, komentarze i posty w ciągu dwóch godzin. Dwie godziny pozwolą nam potwierdzić przekazanie dokładnych informacji osobie pytającej.”

6. Analizowanie.
„Dostarczymy Ci:
1. Codzienne i cotygodniowe analizy. Takie jak wzrost obserwatorów, zasięg, dane demograficzne, komentarze, „polubienia”, akcje, retweety itp.
2. Raportowanie. Podsumowanie różnych wyników i działań w każdym kwartale.
Zorganizujemy spotkanie, aby przejrzeć wyniki, a następnie odpowiednio dostosować nasze podejście.”

Po naciśnięciu „Wyślij”

Gdy już prześlesz swoją propozycję, nie zapomnij o kontynuacji i zapytaj potencjalnego klienta, czy ma jakieś pytania. Analizy dokumentów działają jak hiperinteligentne potwierdzenia odczytu i eliminują zgadywanie, kiedy należy je śledzić.
Używanie ich nie tylko pozwala wiedzieć, kiedy potencjalny klient przeglądał Twoją propozycję, ale także, ile razy ją otworzył i na jakich sekcjach spędził najwięcej czasu, dzięki czemu możesz przewidzieć przyszłe pytania, gdy będziesz uważnie obserwować.

Końcowe przemyślenia

Ostatecznie propozycja biznesowa powinna dotyczyć problemu potencjalnego klienta i sposobu, w jaki Twoja firma go naprawi. Tworząc niestandardowe, profesjonalne propozycje biznesowe, pokazujesz klientowi, że mogą oczekiwać najwyższej jakości pracy od Twojej firmy.
Zarejestruj się

Author Avatar Sebastian Czubak

Chief Operating Officer. Odpowiada za nadzór nad wszystkimi aspektami działalności operacyjnej firmy. Posiada bogate doświadczenie w branży oprogramowania CRM i z sukcesem kieruje zespołami w zakresie rozwoju produktu, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o Firmao.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao