Poradnik : Integracja z telefonią VOIP w systemie Firmao CRM

Przedstawiamy instrukcję w jaki sposób można integrować swoje konto w systemie Firmao z telefonią VOIP i bezpośrednio kontrolować połączenia telefoniczne zarówno te przychodzące jak i wychodzące bezpośrednio w systemie Firmao CRM. Aktualnie w systemie Firmao jest możliwość integracji z takimi telefoniami jak iFon oraz SuperVoip, oczywiście jest też możliwość integracji z innymi telefoniami VOIP pod warunkiem że dana telefonia VOIP udostępnia odpowiednią dokumentację API.

Aby móc korzystać z integracji VOIP należy mieć wykupioną licencję API zarówno w systemie Firmao jak i w danej telefonii VOIP z którą chcemy dokonać integracji. W tym poradniku przedstawię integrację w przypadku wszystkie zintegrowanych telefonii VOIP z systemem CRM (iFon oraz SuperVoip).

Integracja z SuperVoip:

1. Wchodzimy na stronę SuperVoip i logujemy się do Panelu,

System SuperVoip

2. Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki „Moje usługi” w menu po lewej (jak na zrzucie).

Logowanie do systemu

3. Następnie przechodzimy do konfiguracji API klikając na „SuperVoip API”

Konfiguracja API

4. W której będą dane potrzebne do autoryzacji, jak Klucz API który należy wygenerować klikając na przycisk „Generuj nowy klucz”

Generuj nowy klucz

5. Klucz wcześniej wygenerowany z ustawień SuperVoip API należy wkleić do Ustawień integracji telefonu VOIP w systemie Firmao CRM, Ustawienia firmy dostępne

Klucz wstaw do naszego CRM

Ustawienia:

  • Login:” – wpisujemy login który umożliwi nam zalogowanie się do Panelu SuperVoip,
  • Hasło:” – wpisujemy hasło które umożliwi nam zalogowanie się do Panelu SuperVoip,
  • Klucz poufny:” – wpisujemy Klucz API który wygenerowaliśmy w Panelu SuperVoip.

 

6. Następnie wpisujemy wcześniej w szczegółach użytkownika Login (lub numer) zintegrowanego telefonu VOIP,

numer telefonu VOIP

Login który musimy wpisać znajduje się w SuperVoip:

Login

 

Integracja z iFon:

1. Wchodzimy na stronę iFon i logujemy się do Panelu:

2. Po zalogowaniu do Panelu należy przejść do „Users Management” i kliknąć na przycisk „Add User”.

3. Po przejściu do konfiguracji uzupełniamy wymagane pola i przechodzimy dalej klikając „OK”:

Po poprawnej konfiguracji i wcześniejszego podłączenia telefonu VOIP lub zainstalowania aplikacji obsługującej połączenia VOIP (np. X-Lite) będziemy mogli w pełni korzystać z integracji. W przypadku gdy chcemy dokonać instalacji & konfiguracji aplikacji X-Lite należy:

1. Pobrać aplikacje X-Lite.

2. Po pobraniu oraz zainstalowaniu aplikacji należy przejść do jej konfiguracji klikając na Softphone >Account Settings

W zakładce „User Details” wpisujemy:

  • User ID: siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX. Numer ten dostępny jest w zakładce Ustawienia SIP w panelu użytkownika.
  • Domain: wpisujemy sip.supervoip.pl
  • Password: hasło usługi voip dostępne w zakładce ustawienia SIP. To hasło nie jest hasłem do logowania się użytkownika do panelu zarządzania.
  • Display oraz Authorization name: wpisujemy siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX@sip.supervoip.pl

 

W skład integracji wchodzi:

  • Generowanie połączeń telefonicznych do Kontrahentów/Osób kontaktowych z bazy Firmao,
  • Możliwość przeglądania historii połączeń,
  • Możliwość pobierania połączeń,
  • Możliwość sprawdzenia połączenia które próbuje się do nas dodzwonić,
  • Zestawienie połączeń z funkcjonalności CallBack,
  • Prowadzenie ankiet telefonicznych.

 

 

Lista artykułów