Poradnik: Integracja CRM z telefonią VoIP

Opublikowano: 07.09.17CRM
Poradnik : Integracja Firmao z telefonią VOIP

Przedstawiamy instrukcję, w jaki sposób można integrować swoje konto w systemie Firmao z telefonią VoIP i bezpośrednio kontrolować połączenia telefoniczne zarówno te przychodzące, jak i wychodzące bezpośrednio w systemie Firmao CRM.

Aktualnie w systemie Firmao jest możliwość integracji z takimi telefoniami jak iFon oraz SuperVoip, oczywiście jest też możliwa integracja z innymi telefoniami VoIP pod warunkiem, że dana telefonia VoIP udostępnia odpowiednią dokumentację API.

Aby móc korzystać z integracji VOIP należy mieć wykupioną licencję API zarówno w systemie Firmao, jak i w danej telefonii VoIP z którą chcemy dokonać integracji. W tym poradniku przedstawię integrację w przypadku wszystkich zintegrowanych telefonii VoIP z systemem Firmao CRM (iFon oraz SuperVoip).

Integracja z SuperVoip:

1. Wchodzimy na stronę SuperVoip i logujemy się do Panelu.

Konfiguracja telefonii z Firmao

2. Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki Moje usługi” w menu po lewej stronie (jak na zrzucie).

Konfiguracja w Supervoip

3. Następnie przechodzimy do konfiguracji API klikając na „SuperVoip API”.

API w supervoip

4. W konfiguracji do autoryzacji będzie potrzebny Klucz API, który należy wygenerować klikając na przycisk „Generuj nowy klucz”.

Klucz w supervoip

5. Klucz wcześniej wygenerowany z ustawień SuperVoip API należy wkleić do Ustawień Firmao. W tym celu należy wejść do Ustawień firmy, przejść do zakładki „Integracje”, a następnie wybrać „Zintegrowany telefon VOIP”

Integracje w systemie Firmao

Ustawienia:

  • Login:” – wpisujemy login który umożliwi nam zalogowanie się do Panelu SuperVoip,
  • Hasło:” – wpisujemy hasło które umożliwi nam zalogowanie się do Panelu SuperVoip,
  • Klucz poufny:” – wpisujemy Klucz API który wygenerowaliśmy w Panelu SuperVoip.

6. Następnie wpisujemy w szczegółach użytkownika ustalony Login (lub numer) zintegrowanego telefonu VoIP.

Wpisanie numeru Voip do Firmao

Login, który musimy wpisać znajduje się w SuperVoip:

Logowanie w Supervoip

Integracja z iFon:

1. Wchodzimy na stronę iFon i logujemy się do Panelu:

Logowanie w Ifon

2. Po zalogowaniu do Panelu należy przejść do „Users Management” i kliknąć na przycisk „Add User”.

Dodawanie użytkownika w Ifon

3. Po przejściu do konfiguracji uzupełniamy wymagane pola i przechodzimy dalej klikając „OK”:

Uzupełnianie informacji o użytkowniku

Po poprawnej konfiguracji i podłączeniu telefonu VOIP lub zainstalowaniu aplikacji obsługującej połączenia VOIP (np. X-Lite) będziemy mogli w pełni korzystać z integracji.

W przypadku, gdy chcemy dokonać instalacji oraz konfiguracji aplikacji X-Lite należy:

1. Pobrać aplikacje X-Lite.

Pobieranie aplikacji X-lite

2. Po pobraniu oraz zainstalowaniu aplikacji należy przejść do jej konfiguracji klikając na Softphone -> Account Settings

Konfiguracja X-lite

W zakładce „User Details” wpisujemy:

  • User ID: siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX. Numer ten dostępny jest w zakładce Ustawienia SIP w panelu użytkownika.
  • Domain: wpisujemy sip.supervoip.pl
  • Password: hasło usługi voip dostępne w zakładce ustawienia SIP. To hasło nie jest hasłem do logowania się użytkownika do panelu zarządzania.
  • Display oraz Authorization name: wpisujemy siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX@sip.supervoip.pl

Dzięki powyższej integracji dostępne są dla nas poniższe funkcje:

  • Generowanie połączeń telefonicznych do Kontrahentów/Osób kontaktowych z bazy Firmao,
  • Możliwość przeglądania historii połączeń,
  • Możliwość pobierania połączeń,
  • Możliwość sprawdzenia połączenia które próbuje się do nas dodzwonić,
  • Zestawienie połączeń z funkcjonalności CallBack,
  • Prowadzenie ankiet telefonicznych.
Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao