Nowa potrzeba usługi: przejście od starego do nowego

Nowa potrzeba usługi

Znalazłem dziś ciekawy artykuł Michaela McDermenta na temat koncepcji, którą nazywa „usługami przejściowymi”, jest to nowa potrzeba usługi. Jest warta przeczytania bez względu na to, czy jesteś małą firmą, czy współpracujesz z małymi firmami, poprzez dostarczanie im usług. Usługi przejściowe to „usługi, które ułatwiają przejście użytkownika z jednej platformy na drugą – lub przynajmniej złagodzą jemu ból”.

Uważam, że brak usług przejściowych jest kluczowym powodem, dla którego wiele małych przedsiębiorstw nie jest w stanie dokonać skoków technologicznych.

Niestety, obie strony przegrywają w tym procesie. Dostawcy technologii tracą, ponieważ trwonią potencjalnych klientów. Małe firmy również nic nie zyskują, ponieważ zaprzepaszczają możliwość wdrożenia technologii, która prawdopodobnie poprawiłaby ich działalność.

Myślę, że dobrym rozwiązaniem dla dostawców technologii jest poświęcenie czasu na zastanowienie się, w jaki sposób mogą ułatwić użytkownikom przechodzenie od „starego sposobu”  do „nowego sposobu” działania. Wykracza to poza zwykłe importowanie danych z jakiegoś starego do nowego oprogramowania (jak aplikacja bazodanowa, która umożliwia importowanie starych arkuszy kalkulacyjnych Excel). A co, jeśli twoje dane nie są jeszcze zapisane w Excelu – ale siedzisz na “żółtych” karteczkach lub w inny sposób papierowo działasz? Jeśli przenosisz się na nową, wydajną, interaktywną stronę internetową, która pozwala zarządzać treścią i tworzyć bloga, w jaki sposób możesz migrować na starą witrynę? Niestety, wiele z tych usług nie może być jeszcze zautomatyzowanych i aby to się stało, potrzeba dobrej, starej usługi (dostarczanej przez ludzi).

Jest to bardzo potrzebne w przypadkach, gdy rzeczy stają się trudne.

Dostawcy technologii lubią zautomatyzować wszystko i przenieść tyle wysiłku w model „zrób to sam”, jak to możliwe. Łatwo można to zrozumieć, ponieważ w ten sposób osiągają największe zyski. Praca ludzi, szczególnie osób kompetentnych, jest droga. Dlatego większość sprzedawców oprogramowania handlujących aplikacjami przez Internet chce po prostu sprzedać oprogramowanie – ale rzadko razem z nim usługi, które są potrzebne, aby uzyskać z niego całkowitą wartość. Na rynku dużych przedsiębiorstw nie jest to tak duży problem. Zwykle niektóre usługi wdrożeniowe wraz ze sprzedażą oprogramowania są zawsze dostępne. Jest to tak zwana sprzedaż „rozwiązania” (zasadniczo oprogramowanie + usługa = rozwiązanie).

Myślę, że pogląd, że małe firmy nie mogą płacić za dodatkowe usługi, jest mitem. Koncepcja płacenia za usługę nie jest dla wielu małych przedsiębiorstw obca. Zaskakujące (przynajmniej dla mnie) jest to, że tak niewielu dostawców technologii sprzedaje swoje produkty małym firmom. Większość z nich nie ma żadnej możliwości zakupu pomocy lub wskazówek dotyczących pomocy w korzystaniu z wybranego produktu. Moja wiadomość jest prosta: usługa wdrożeniowa jest często konieczna, aby oprogramowanie odniosło sukces.

Moja rada dla małych firm: wybierając dostawców technologii, upewnij się, że łatwo z nimi współpracować i otrzymasz pomoc we wdrożeniu produktu.

W naszej firmie wiemy, jak oprócz samej sprzedaży oprogramowania jest ważna pomoc, aby klient już od pierwszych chwil mógł w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności. W systemie Firmao dla nowych klientów oferujemy pomoc w indywidualnym dostosowaniu programu oraz bezpłatne szkolenia internetowe dla pracowników. Dodatkowo przez cały czas współpracy z nami możesz liczyć na nasze wsparcie, dzięki bezpłatnej usłudze supportowej.

Zarejestruj się

4.9 / 5 na 52 ocen
Lista artykułów