18 spostrzeżeń na temat nadawania nazw firmom

18 spostrzeżeń na temat nadawania nazw małym firmomCzęsto intryguje mnie, jak niewiele czasu właściciele małych firm spędzają na myśleniu o nazwie swojej firmy. Zakładając, że odniesiesz sukces i przetrwasz przez dłuższy czas na rynku, nazwa Twojej firmy będzie z Tobą przez wiele lat. Nazwa firmy jest jedną z tych rzeczy, które trudno później zmienić. Chociaż nie opowiadam się za wynajmowaniem drogich „konsultantów ds. brandingu”, wydawaniem tysięcy złotych oraz spędzaniem tygodni i miesięcy na wymyślaniu nazwy, to myślę, że minimalna inwestycja czasu może często przynieść wyniki, które będą lepsze niż pomysły, które przyjdą Ci do głowy w ciągu pierwszych 5 minut.

Twoja nazwa jest kluczowym elementem Twojego marketingu (zarówno online, jak i offline). Będzie nawet odgrywać rolę w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, więc warto zainwestować w jej wybór co najmniej trochę czasu (kilka dni) i wymyślić coś, co będzie przynosiło w przyszłości korzyści.

18 spostrzeżeń na temat nadawania nazw firmom:

1. Upewnij się, że generujesz listę różnych możliwych nazw. Nie wymyślaj nazw pojedynczo. Mając listę szybciej trafisz na tą właściwą nazwę.

2. Zapytaj o pomoc. Jeśli nie posiadasz genu kreatywności do generowania nowych nazw, znajdź kogoś, kto to ma do tego talent. Gwarantuję Ci, że w Twoim najbliższym gronie przyjaciół i rodziny ktoś będzie w stanie to zrobić (szczególnie przy użyciu umiarkowanej ilości alkoholu ;)).

3. Zacznij od upewnienia się, że nazwa domeny jest dostępna. Głupio przywiązać się już do nowej nazwy, a później odkryć, że nazwa domeny jest już zajęta. Upewnij się przynajmniej, że wolna jest domena z końcówką „.com”.

4. Nie kombinuj z myślnikami i innymi dodatkami do swojej nazwy, gdy domena na zwykłą nazwę nie jest dostępna. Lepiej zmienić nazwę niż sztucznie ją rozdzielać na człony.

5. Nazwy opisowe (opisujące to, co robisz) są dobre dla większości małych firm. Ale staraj się być trochę kreatywny (tzn. unikaj takich nazw jak „konsultanci ds. cen detalicznych”).

6. Uważaj, aby nie być zbyt opisowym, ponieważ możliwe, że z biegiem lat Twoja firma zmieni się i będziesz chciał, aby Twoja nazwa pozostała przy Tobie mimo rozszerzenia działalności.

7. Sztucznie wymyślone nazwy, które nie opisują tego, co robisz, łatwiej uzyskują znak towarowy i łatwiej dla nich znaleźć nazwy domen. Takie nazwy są zazwyczaj lepsze dla firm planujących wysoki wzrost i budujących globalną markę.

8. Akronimy są zarówno ograniczone czasowo, jak i nieskuteczne. W większości przypadków ludzie nie pamiętają, co oznaczają litery w skrócie.

9. Krótsze nazwy są lepsze niż dłuższe.

10. Szukaj pamiętnych nazw (staraj się wyróżnić).

11. Nazwy na początkowe litery alfabetu są lepsze niż na końcowe, ale w granicach rozsądku. Ponadto nikt nie zadzwoni do firmy „AAA <coś>”.

12. Unikaj nazw zawierających numery, chyba że liczba jest znacząca i będzie łatwo zapamiętana.

13. Spraw, by nazwa była łatwa do wymówienia.

14. Trzymaj się z dala od sprytnych powtórzeń istniejących słów, pisanych inaczej.

15. Ludzie powinni umieć przeliterować nazwę Twojej firmy.

16. Nazywanie firmy swoimi danymi jest popularne, ale nie jestem wielkim fanem tego podejścia. Może nadejść czas, że zechcesz aby firma była oddzielona od Ciebie.

17. Sprawdź nazwę. Porozmawiaj z co najmniej pół tuzinem ludzi (przyjaciele i rodzina super się tutaj sprawdzą) i zobacz, co myślą.

18. Ważne jest także, aby to Tobie podobała się nazwa firmy. Będziesz z nią żył blisko przez kilka następnych lat.

Zarejestruj się

4.9 / 5 na 52 ocen
Lista artykułów