Marketing w małej firmie

Opublikowano: 15.06.19Marketing
Małe firmy: czy marketing naprawdę ma znaczenie?

Wiele małych firm nie uważa, że „robią marketing” lub, że „muszą go robić” w celu pozyskania klientów.

Podstawą tej argumentacji jest to, że firmy usługowe (takie jak np. firmy konsultingowe) często nie wierzą, że marketing jest dla nich naprawdę odpowiedni lub skuteczny.

Oto kilka typowych powodów, dla których wiele z tych małych firm uważa, że nie musi zajmować się swoim marketingiem.

1. „Jesteśmy firmą usługową, tylko firmy produkujące produkty naprawdę potrzebują marketingu”

Nieprawda! Jeśli masz coś do sprzedania (nie ważne czy to produkt, czy usługę), powinieneś skorzystać z marketingu.

2. „Próbowaliśmy tego wcześniej, ale tak naprawdę to nie działa

Ludzie mówiący w ten sposób zazwyczaj mają na myśli różne rzeczy. Mogli wypróbować np. bezpośrednie maile, reklamę w jakimś dzienniku albo całkiem nową stronę internetową. I mogą mieć rację. Może to nie zadziałało. Ale pytanie brzmi, czy gdy takie aktywności zadziałają to skąd będą o tym wiedzieć? Niewiele małych firm może powiedzieć jakie działania prowadzą do pozyskania większej liczby klientów lub zwiększonej retencji.

3. „Nie musimy robić marketingu. Jesteśmy mali i planujemy pozostać małymi”

To argument na zasadzie „mamy już dość klientów”. Nie można się z tym spierać – wiele profesjonalnych firm usługowych ma stały strumień klientów z istniejącej sieci referencyjnej. Ale tylko dlatego, że nie chcesz zwiększać liczby partnerów lub zwiększać „przychodów”, nie oznacza to, że nie możesz odnieść korzyści z marketingu. Marketing może być często wykorzystywany do zwiększenia współczynnika retencji i poprawy jakości obsługi nowych klientów.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao