Blog biznesowy: Czy warto go prowadzić?

blog biznesowyIstnieją systemy służące do śledzenia, rangowania i przeszukiwania blogosfery, która zawiera miliony blogów. Jeden z takich systemów pracował nad próbą skorelowania pewnych wydarzeń z ogólnym „sukcesem” bloga. Ich definicja „sukcesu” jest funkcją liczby innych blogów prowadzących do Twojego bloga w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Blogi są podzielone ze względu na niski, średni, wysoki i bardzo wysoki autorytet na podstawie ogólnej liczby linków do nich prowadzących w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Te zestawienia pokazują, jak ściśle skorelowany jest sukces / autorytet bloga z wiekiem samego bloga. Pomimo że algorytm odrzuca dane, które są starsze niż sześć miesięcy, to im starszy blog, tym bardziej prawdopodobne, że uzyska bardzo wysoki autorytet.

Blog biznesowy: Im starszy tym bardziej wartościowy?

Można sobie wyobrazić mnóstwo powodów, dlaczego tak się dzieje. Z biegiem czasu coraz więcej osób łączy się z Tobą ze swoich stron / blogów, które generują ruch. Ruch ten buduje się powoli. W miarę powtarzających się tematów blog biznesowy zaczyna być zauważalny przez Google. Gdy ktoś w Google wyszukuje określony termin, Twój blog zaczyna przesuwać się w górę listy i jest coraz częściej klikany. Oba te efekty kumulują się i stale się zwiększają, więc nawet jeśli twoja treść nie staje się bardziej interesująca lub częstsza, czytelnictwo będzie miało tendencję wzrostową.

Blog biznesowy: Rosnąca konkurencja

Innym interesującym punktem raportu było to, że każdego dnia tworzonych jest na świecie ponad 100 000 blogów przez osoby fizyczne i firmy. Prawdopodobnie ta liczba zwiększy się w nadchodzącym roku, a co za tym idzie, jeśli zaczniesz, będziesz musiał wspiąć się jeszcze wyżej. Jest to kolejny powód, dla którego liczy się wiek bloga, ponieważ w blogosferze jest coraz więcej i więcej konkurencji.

Blog biznesowy: Narzędzie do przyciągania nowych klientów

Jeśli prowadzisz małą firmę na rynku niszowym, zalecam rozpoczęcie procesu tworzenia bloga wcześniej niż później. Blog to narzędzie, które może pomóc „przyciągnąć” potencjalnych klientów poprzez linki i naturalne wyszukiwanie, czyli zapytania, które będą odpowiadały ofercie Twojej firmy. Blog to sposób na nową perspektywę, która umożliwi Ci zakwalifikowanie się do poszukiwanej oferty. Często osoby odwiedzające Twoją witrynę, przychodzą raz i nigdy nie wracają. Blog natomiast daje im możliwość subskrybowania wszystkiego, co nowego się pojawia. Jest to powód, dla którego klienci powracają na Twoją stronę.

Zarejestruj się

4.8 / 5 na 50 ocen
Lista artykułów