- /
- /
Integracja CRM z Przelewy24
W systemie Firmao dostępna jest integracja z płatnościami Przelewy24. Umożliwia ona wystawianie faktur, na których dostępny jest przycisk przekierowujący do platformy płatniczej.
Ważne! Płatności online są bezprowizyjne.
Ważne! Jeżeli jesteśmy firmą zagraniczną lub fundacją, musimy skontaktować się z działem wsparcia Firmao poprzez maila: kontakt@firmao.pl.
Założenie konta na stronie Przelewy24
Ważne! Nie ma możliwości podpięcia do Firmao konta już istniejącego w Przelewy24. Każdorazowo potrzebna jest nowa rejestracja.
W celu założenia konta w serwisie Przelewy24 klikamy awatar, który znajdziemy w prawym górnym rogu strony, a następnie z rozwijanej listy wybieramy pozycję „Ustawienia firmy”.
Następnie klikamy w sekcję „Integracje”, którą znajdziemy na lewym panelu bocznym. Z górnego menu zakładek wybieramy „Przelewy24″ i klikamy niebieski przycisk „Załóż konto na Przelewy24″.
Wówczas zostaniemy przeniesieni na stronę Przelewy24, w której uzupełniamy wszystkie niezbędne dane w formularzu, aby móc utworzyć konto:
- rodzaj działalności;
- nazwa firmy;
- NIP;
- REGON;
- adres e-mail;
- hasło dostępu;
- numer telefonu;
- numer konta.
Proces weryfikacji po stronie Przelewy24
Po założeniu konta na stronie Przelewy24 otrzymujemy indywidualny numer klienta, czyli ID – 6-cyfrowy kod, który następnie musimy przesłać mailowo do działu wsparcia Firmao — kontakt@firmao.pl.
Pracownicy tego działu skontaktują się z osobami odpowiedzialnymi za konfigurację konta w Przelewy24.
Po spełnieniu tego warunku od Przelewy24 otrzymamy aneks do umowy na ustalone warunki, które wyglądają następująco:
- Prowizja w wysokości 2 PLN za każdą rozpoczętą transakcję/fakturę w wysokości min. 1000 PLN;
- Maksymalna kwota jednorazowego przelewu wynosi 55 000 PLN.
W tym momencie dział biznesowy Przelewy24 rozpocznie weryfikację naszej firmy pod kątem przesłanych dokumentów. Spis dokumentów jest zależny od formy działalności. Ostatnim krokiem jest dokonanie przelewu weryfikacyjnego w celu zdefiniowania rachunków do wypłat środków.
Ważne! Cały proces konfiguracji konta może potrwać od 1 do 3 tygodni.
Konfiguracja integracji w systemie Firmao
Po spełnieniu wszystkich powyższych wymagań Przelewy24 przesyłają do Firmao informację o aktywacji konta po swojej stronie, a w systemie Firmao zostaje włączone pole do dalszej konfiguracji integracji, które sami uzupełniamy.
W tym celu ponownie przechodzimy do „Ustawień firmy”, a następnie do sekcji „Integracje” i z górnych zakładek wybieramy „Przelewy24″.
Na ekranie pojawią się nowe pola do uzupełnienia:
- login — identyfikator konta służący do logowania w serwisie Przelewy24;
- klucz crc — jest to klucz crc z zakładki Moje dane w serwisie Przelewy24;
- klucz do raportów — klucz do raportów z zakładki Moje dane w serwisie Przelewy24.
Po wpisaniu poprawnych danych klikamy przycisk „Zapisz i przetestuj połączenie”. Uzyskamy wówczas dostęp do następujących funkcji:
- Integracja włączona — w tym polu możemy ustalić, czy integracja ma pozostać włączona, czy wyłączona;
- Włącz konwersje faktur PROFORMA — po potwierdzeniu opłacenia faktury w serwisie Przelewy24 faktury PROFORMA będą automatycznie konwertowane do faktury VAT;
- Ukryj numer konta bankowego — gdy zaznaczymy to pole, zwiększymy prawdopodobieństwo płatności poprzez przycisk. Gdy faktura przekracza kwotę 55000 zł, numer konta zawsze się pokazuje;
- Włącz wysyłanie faktur przy konwersji — aby to pole było aktywne, musimy włączyć pole „Włącz konwersje faktur PROFORMA”. Włączenie obu pól spowoduje wysyłanie faktur VAT do firmy.
Kiedy na fakturze pojawi się przycisk dotyczący płatności?
Istnieją warunki, które każda transakcja musi spełnić, aby móc opłacić ją poprzez integrację z Przelewy24:
- musi to być transakcja sprzedażowa;
- typ wystawianej faktury to zwykła faktura lub faktura pro forma;
- transakcja musi być niezapłacona;
- wystawiona kwota musi być wyrażona w PLN;
- do transakcji musi być przypisana firma;
- kwota brutto powinna być większa niż 0 PLN oraz mniejsza lub równa 55 000 PLN.
Na każdej wygenerowanej w systemie Firmao fakturze pro forma pojawi się zielony przycisk „Kliknij i zapłać przez Przelewy24″.
Po kliknięciu we wspomniany przycisk zostaniemy przekierowani do okna, gdzie możemy zmienić adres e-mail, na jaki zostanie wysłane potwierdzenie wykonania płatności poprzez kliknięcie zielonego przycisku „Potwierdź”.
Po potwierdzeniu zostaniemy przekierowani do okna płatności online.
Wybieramy jedną z poniższych form płatności:
- Przelew online i tradycyjny;
- BLIK;
- Visa Mobile;
- Płatność kartą;
- Google Pay;
- Raty i płatności odroczone.