- /
- /
Autoresponder
Czym jest autoresponder?
Autoresponder — jest to opcja w programie służąca do automatycznego odpowiadania na otrzymane wiadomości e-mail. Przy próbie kontaktu autoresponder wysyła jako odpowiedź wiadomość o ustalonej z góry treści. Jest to przydatna funkcjonalność m.in. podczas nieobecności użytkownika. W systemie Firmao CRM jest możliwość skonfigurowania takiej funkcjonalności dla skrzynki pocztowej.
Krok 1: Skonfigurowanie skrzynki pocztowej w Firmao
Pierwszym krokiem, jaki musimy spełnić, konfigurując Autoresponder, to posiadanie poprawnie skonfigurowanej skrzynki pocztowej w Firmao.
Krok 2: Skonfigurowanie szablonu mailowego
W celu poprawnego skonfigurowania autorespondera musimy posiadać szablon maila, który będzie wysyłany do naszego odbiorcy.
Krok 3: Konfiguracja Autorespondera
Aby dokonać konfiguracji Autorespondera, z poziomu menu rozwijamy opcje „Wiadomości email” (strzałka po prawej stronie), a następnie z listy wybieramy „Konta”. Później wybieramy nazwę adresu e-mail, dla którego chcemy ustawić autoresponder.
Otworzy się widok szczegółów konta pocztowego, z którego przechodzimy do zakładki: „Autoresponder”.
Po przejściu do widoku ustawień Autorespondera mamy możliwość zdefiniować:
- czy autoresponder jest aktywny / nieaktywny
- datę początkową i końcową działania
- szablon, który będzie wysyłany do odbiorcy
Wskazówka: Domyślnie po skonfigurowaniu skrzynki pocztowej i zaznaczeniu aktywnego autorespondera w zakładce „Autoresponder”, w szczegółach konta mailowego, system automatycznie tworzy szablon autorespondera. W dowolnym momencie możemy przejść do jego edycji lub utworzenia nowego szablonu.