Ostatnio stwierdziłem, że na wielu właścicieli małych firm czyhają pułapki w optymalizacji strony pod kątem popularnych wyszukiwarek. Co więc zrobić aby mieć wystarczająco dużo zaufania w oczach wyszukiwarek? Podsumowuję powody, dla których możesz nie uzyskiwać tak wysokiej pozycji na stronach głównych wyszukiwarek na Twoim rynku, jakie według Ciebie (najprawdopodobniej) powinieneś mieć.
1. Osoby poszukujące Twoich usług w ogóle nie mogą Cię znaleźć, ponieważ używasz technologii, która opiera się tylko na linkach prowadzących do Ciebie z innej strony
Jeśli nie masz żadnych linków z innych witryn, które widzi Google, to wyszukiwarka nigdy Cię nie znajdzie.
2. Masz dużo grafiki lub flasha na swojej stronie, których wyszukiwarki nie widzą
Często trafiamy na witryny, które wyglądają na bardzo drogie z dużą ilością grafiki i flasha. Jednak wyszukiwarki nie mogą tego przeczytać, co obniża Twoja pozycję w wyszukiwarce.
3. Nie mogą znaleźć niektórych, a nawet większości Twoich stron, ponieważ przyciski nawigacyjne na Twojej stronie są mocno zakodowane
Zauważyłem, że tak jest w przypadku wielu adresów internetowych, które mają tylko jedną lub dwie strony indeksowane, a w rzeczywistości posiadają 5-10 podstron.
4. Występują problemy z Twoją witryną ze względu na strukturę łańcucha adresu Twojej witryny (url)
5. Jeśli twoja strona ma mniej niż 2500 słów, to jest ona w pewnym sensie “karana” przez wyszukiwarki
Jedna strona zwykłego dokumentu zawiera około 500 słów, więc jeśli masz mniej niż pięć stron tekstu na swojej stronie, prawdopodobnie jesteś ukarany.
6. Słowa w górnej sekcji przeglądarki to znacznik tytułu, który wyszukiwarki postrzegają jako kluczowy wskaźnik na temat Twojej witryny
Wszystkie adresy stron internetowych powinny zawierać nazwę firmy, a blogi powinny zawierać w tytułach tagi pasujące do Twojej strony oraz słowa opisujące rynek, na którym klienci będą Cię szukać.
7. Twoja strona jest zbyt nowa
Wyszukiwarki coraz częściej biorą pod uwagę w swoim algorytmie także wiek i ilość czasu online Twojej witryny.