Komunikacja kryzysowa – czym jest? 5 rodzajów kryzysów

Opublikowano: 12.09.19Biznes
Komunikacja kryzysowa

Właściciele firm wiedzą, że kryzys może pojawić się znikąd, więc dobrze jest przygotować swoich pracowników na taką ewentualność. Dlaczego? Pracownicy łatwo wpadają w panikę i podejmują pochopne decyzje, gdy są pod presją. Lepiej ich wcześniej przygotować.

Zanim stworzymy skuteczny plan komunikacji kryzysowej, musimy zrozumieć różne rodzaje kryzysów i to, w jaki sposób mogą one wpłynąć na Twój biznes. Przyjrzyjmy się pięciu rodzajom kryzysów, które mogą spotkać każdą firmę, niezależnie od branży.

1. Kryzys finansowy

Kryzys finansowy występuje, gdy firma traci wartość swoich aktywów i nie może pozwolić sobie na spłatę wydatków. Jest to spowodowane czynnikami wewnętrznymi lub zewnętrznymi, które powodują znaczny spadek popytu na produkty lub usługi danej firmy.

2. Kryzys personalny

Kryzys personalny występuje, gdy wewnętrzny interesariusz organizacji jest zaangażowany w nielegalny lub nieetyczny skandal, który wpływa na reputację firmy.

3. Kryzys organizacyjny

Kryzysy organizacyjne występują, gdy firma wykorzystuje swoich klientów, aby uzyskać więcej zysków lub informacji.

4. Kryzys technologiczny

Kryzys technologiczny występuje, gdy technologia organizacji ulega awarii – na przykład w przypadku awarii serwera. Kiedy te kryzysy się zdarzają, klienci i użytkownicy nie mają dostępu do produktów i/lub usług firmy.

5. Kryzys naturalny

Naturalny kryzys występuje wtedy, gdy pogoda zakłóca normalne funkcje biznesowe. Może to być tymczasowe, jak opóźnienie spowodowane opadami śniegu lub bardziej trwałe, jak ewakuacja z powodu powodzi.

Podsumowanie

Komunikacja kryzysowa ma ogromne znaczenie w momentach trudnych dla firmy. Im dłużej organizacja czeka na odpowiedź, tym większy będzie kryzys. Gdy firma ignoruje opinie klientów, zaczynają oni dochodzić do własnych wniosków w sytuacji kryzysowej – a wnioski te zazwyczaj stawiają firmę jako sprawcę.

Oczywiście nie możesz zaplanować każdego rodzaju kryzysu. Ostatecznie każda reakcja na kryzys powinna priorytetowo traktować klienta, stawiając firmę na drugim miejscu. Troska o konsumentów z pewnością pomoże Ci przetrwać kryzys.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao