- /
- /
Wygenerowanie hasła do skrzynki pocztowej Gmail dla systemu Firmao
Wygenerowane hasło do skrzynki mailowej Gmail możemy wpisać:
- w oknie konfiguracji nowej skrzynki pocztowej,
- w szczegółach skrzynki pocztowej, jeśli wcześniej ją dodaliśmy, gdy konfiguracja nie działa poprawnie.
Ważne! Jeżeli administrator całego systemu przypisze Cię do nowego lub już istniejącego konta email w systemie Firmao, odblokuje Ci moduł “Wiadomości email” w menu górnym. Tym samym będziesz mógł dodawać kolejne konta email, przypisane jedynie do Ciebie.
Krok 1: Włączenie weryfikacji dwuetapowej – Google
Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, jest zalogowanie się na skrzynkę Gmail. Będąc na stronie głównej, klikamy przycisk “Zaloguj się” w prawym górnym rogu. Następnie wybieramy konto z listy, jeżeli logowaliśmy się na danym urządzeniu wcześniej. Jeżeli logujemy się pierwszy raz, musimy wprowadzić dane, tj. nazwę maila oraz hasło do skrzynki.
Gdy jesteśmy już zalogowani, klikamy w ikonę znajdującą się w prawym górnym rogu widoku strony Google, czyli w tzw. awatar, a następnie wybieramy przycisk “Zarządzaj kontem Google”:

Następnie, w menu po lewej stronie, klikamy w zakładkę “Bezpieczeństwo”:

Przechodząc niżej do “Sposobu logowania się w Google” sprawdzamy, czy mamy uruchomioną dwuetapową weryfikację. Jeśli nie, musimy ją aktywować.

Krok 2. Wygenerowanie hasła
Jeśli włączyliśmy weryfikację dwuetapową, to na samym dole w zakładce “Weryfikacja dwuetapowa”, po odświeżeniu systemu, pojawi nam się opcja “Hasła do aplikacji”:

Po kliknięciu w “Hasła do aplikacji” klikamy “Wybierz aplikację” i wybieramy “Inna opcja”.

Po wpisaniu dowolnej nazwy (np. Firmao) klikamy na “Wygeneruj”.

Wygenerowane hasło (bez spacji) wprowadzamy w oknie dodawania konta email w Firmao jako hasło konta email i klikamy “Połącz”.

Błędna konfiguracja skrzynki
W trakcie korzystania ze skonfigurowanej skrzynki pocztowej w systemie Firmao, możemy natrafić na jej błąd:

W takim przypadku musimy wygenerować hasło ponownie, tak jak zostało to opisane w powyższej instrukcji. Gdy to zrobimy, usuwamy stare hasło w systemie Firmao:

I wpisujemy nowo wygenerowane hasło:

Następnie przechodzimy do modułu ”Wiadomości email”, który znajduje się w górnym menu. Wybieramy błędnie działającą skrzynkę pocztową, a kolejno w prawym górnym rogu klikamy ikonę strzałek – ”Pobierz natychmiast emaile z serwera pocztowego”. Przycisk ten znajduje się po lewej stronie przycisku ”Dodaj”.
