- /
- /
Wygenerowanie hasła do skrzynki pocztowej Gmail dla systemu Firmao
W systemie Firmao CRM istnieje możliwość skonfigurowania skrzynki pocztowej Gmail. W tym celu wygeneruj hasło po stronie Google. Następnie wygenerowane hasło do skrzynki mailowej wpisz w:
- Oknie konfiguracji nowej skrzynki pocztowej;
- Szczegółach skrzynki pocztowej, jeśli wcześniej ją dodałeś, a konfiguracja nie działa poprawnie.
Ważne! Jeżeli administrator całego systemu przypisze użytkownika do nowego lub już istniejącego konta e-mail w systemie Firmao, odblokuje temu użytkownikowi moduł “Wiadomości e-mail” w menu głównym. Tym samym będzie on mógł dodawać kolejne konta e-mail, przypisane jedynie do samego siebie.
Włączenie dwuetapowej weryfikacji Google
Zaloguj się na skrzynkę Gmail. W tym celu przejdź na stronę gmail.com, a następnie kliknij przycisk „Zaloguj się” w prawym górnym rogu.
W następnej kolejności wybierz konto z listy, jeżeli logowałeś się na danym urządzeniu wcześniej. Jeśli logujesz się pierwszy raz, musisz wprowadzić dane, tj. adres e-mail oraz hasło do skrzynki.
Gdy jesteś już zalogowany, kliknij ikonę znajdującą się w prawym górnym rogu widoku strony Google (widoczna po dodaniu nowej karty w przeglądarce Chrome), czyli tzw. awatar. Następnie kliknij przycisk „Zarządzaj kontem Google”, znajdujący się pod nazwą skrzynki.
W menu po lewej stronie kliknij w zakładkę „Bezpieczeństwo”.
Przechodząc niżej do „Sposobu logowania się w Google”, sprawdź, czy masz uruchomioną dwuetapową weryfikację. Jeśli nie, musisz ją aktywować. W tym celu kliknij strzałkę po prawej stronie wiersza i postępuj zgodnie z instrukcją na stronie Google.
Wygenerowanie hasła
Po włączeniu weryfikacji dwuetapowej możesz wygenerować hasło. W tym celu kliknij pasek wyszukiwania w górnym pasku ustawień konta Google.
Wpisz „Hasła do aplikacji” (lub: „App passwords”, jeśli używasz systemu w języku angielskim) i kliknij pozycję Hasła do aplikacji na liście.
Następnie w polu „Nazwa aplikacji” wpisz „Firmao”. Kliknij przycisk „Utwórz”.
Wygenerowane hasło skopiuj, aby wykorzystać je w Firmao do podłączania konta e-mail.
Skopiowane hasło wprowadź w oknie podłączania konta e-mail.
Wygenerowałem nowe hasło, jak je zmienić w systemie Firmao?
W celu zaktualizowania hasła do już istniejącej w systemie Firmao skrzynki pocztowej (np. z powodu pojawiającego się błędu konfiguracji), kliknij strzałkę w dół, która znajduje się przy module „Wiadomości e-mail”. Następnie z listy rozwijanej wybierz „Konta”.
Kliknij nazwę skrzynki, do której szczegółów chcesz przejść.
Gdy posiadasz już wygenerowane nowe hasło, usuń stare hasło w systemie Firmao.
I wpisz nowe.
Następnie z widoku szczegółów konta pocztowego kliknij przycisk „Pobierz e-maile” w prawym górnym rogu.
Posiadam konto na Google Workspace z domeną firmową, nie mogę połączyć swojego konta
Po wpisaniu nazwy skrzynki musisz zmienić serwer poczty wychodzącej i przychodzącej. Firmao automatycznie uzupełni je nazwą firmy, natomiast musisz je zmienić na serwery poczty Gmail.
Zmian dokonasz w oknie dodawania nowego konta e-mail. W tym celu kliknij ikonę trzech kropek nad niebieskim przyciskiem „Połącz”.
Okno zostanie rozszerzone o opcje konfiguracji konta e-mail. Dane konfiguracyjne zmień na:
Serwer poczty przychodzącej: imap.gmail.com
Serwer poczty wychodzącej: smtp.gmail.com