- /
- /
Pulpit
W systemie Firmao istnieje możliwość zdefiniowania własnych pulpitów, jednak tylko jeden z nich – ustawiony jako domyślny – będzie pokazywał się od razu po zalogowaniu do systemu. Za pomocą pulpitów możemy w szybki sposób sprawdzić m.in. wyniki finansowe firmy, ilości nowych firm czy analizy szans sprzedaży.
Wskazówka: Użytkownik widzi na pulpicie jedynie te elementy, do których wglądu został uprawniony. Każdy użytkownik może zdefiniować więcej niż 1 pulpit, między którymi może się przełączać.
Ważne! Użytkownik musi mieć zdefiniowany przynajmniej 1 pulpit (nie musi być to pulpit domyślny).
Krok 1: Dostosuj swój pulpit nawigacyjny
W celu skonfigurowania własnego pulpitu nawigacyjnego, wybieramy w menu: „Pulpit”, a następnie przycisk: „Dodaj widok”.

Dodając nowy widok, należy określić:
- Źródło danych (np. Firma, Faktura, Szansa sprzedaży)
- Filtr
- Wizualizacje, czyli analizy zapisane na wykresach

W momencie skonfigurowania widoku zapisujemy zmiany przyciskiem: “Dodaj”.
Ważne! Na jednym pulpicie może znajdować się maksymalnie 10 widoków.
Krok 2: Dodaj nowy pulpit nawigacyjny
Domyślnie na nowym koncie demo dostępny jest jeden pulpit. W celu skonfigurowania nowego (kolejnego) pulpitu nawigacyjnego, należy wybrać w menu: „Pulpit”, a następnie ikonę: “+”

W systemie pojawi się okno, w którym podajemy nazwę nowego pulpitu:

Konfiguracja nowego pulpitu będzie analogiczna jak w kroku 1.
W celu zmiany nazwy pulpitu lub jego usunięcia, klikamy ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu:

Krok 3: Funkcjonowanie pulpitu
W systemie Firmao mamy możliwość dowolnego rozmieszczenia widoków na pulpicie nawigacyjnym. W tym celu klikamy na nazwę pulpitu, który chcemy przenieść i nie puszczając przycisku myszki, przenosimy go w dowolne miejsce na ekranie. Następnie puszczamy przycisk myszki.
W prawym górnym rogu widoku pulpitu dostępne są funkcje, za pomocą których mamy możliwość:
- ustawienia układu widoków na pulpicie

- zawężenia okresu oraz danych użytkowników wyświetlanych na pulpicie


W systemie mamy również możliwość wydrukowania pulpitu.
W tym celu klikamy ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu, a następnie: “Drukuj ten widok”:

Krok 4: Modyfikowanie poszczególnych pulpitów
Po najechaniu kursorem na dowolny z widoków, który dodamy, w prawym górnym rogu pojawiają się funkcjonalne ikony, dzięki którym możemy dostosować widok pulpitu:

Za pomocą tych ikon, kolejno możemy wybrać:
- minimalizuj – spowoduje to zwężenie pulpitu i brak jego podglądu;

- edytuj wykres – pojawia się tylko wtedy, gdy dany pulpit jest w formie wykresu, tak jak np. pulpit faktur czy szans sprzedaży. Po jego kliknięciu zostaniemy przeniesieni do widoku edycji wykresu:

- maksymalizuj – spowoduje przeniesienie nas do większego widoku danego pulpitu z możliwością jego konfiguracji:

Kliknięcie „Konfiguracja wykresu” w lewym górnym rogu spowoduje otworzenie opcji edycji, tak jak w poprzednim podpunkcie.
- odśwież – umożliwia odświeżenie widoku wykresu w celu uzyskania jak najbardziej aktualnych danych;
- zamknij – powoduje usunięcie pulpitu.