Dlaczego Twoja firma potrzebuje programu CRM Online?

Opublikowano: 18.10.16CRM

„Doskonale zarządzam firmą za sprawą dokumentacji i arkuszy w Excelu, wszystkie terminy spotkań mam w głowie lub w kalendarzu, więc po co mi jakiś CRM”?

Podejście przedstawione w powyższym cytacie może jest odrobinę przerysowane, jakkolwiek jednak by nie było to podejście, nadal jest wyznawane przez wielu rodzimych przedsiębiorców, co często stawia ich na z góry przegranej pozycji w walce o klienta. Nowoczesne technologie przyniosły prowadzącym firmy nowe rozwiązania w postaci systemów CRM, bez których manager poważnie myślący o zdobywaniu rynku, po prostu sobie nie poradzi. Z tego wpisu dowiecie się o historii i rodzajach takich narzędzi. Dowiecie się również, dlaczego potrzebujecie ich w swojej firmie.

Geneza powstania programów CRM

Wraz ze wzrostem światowych gospodarek zarządzanie przedsiębiorstwem, które jest ich częścią, stało się niezwykle trudne. Rozwijając się technologia, polepszanie się jakości życia oraz wzrost świadomości społeczeństwa spowodowało gwałtowny wzrost zapotrzebowania na nowe produkty i usługi, nakręcając tym samym wciąż kręcącą się spiralę popytu i podaży. Skala potrzeb nie rzadko przewyższała możliwości produkcyjne oraz organizacyjne firm. Szczególnie we znaki dawał się brak organizacji kontaktów z potencjalnymi oraz stałymi klientami, który często objawiał się zapomnianymi spotkaniami, niewysłaną dokumentacją, utratą klienta i brakiem sprzedaży. Dlatego bystrzy przedsiębiorcy wespół z jeszcze bystrzejszymi informatykami zaczęli tworzyć narzędzia komputerowe, które miały za zadanie pomóc organizować pracę. Tak powstały pierwsze komputerowe programy do zarządzania kontaktami klientami, czyli popularne dziś CRM-y (ang. Customer Relationship Managment)

Rodzaje programów CRM

Dobrej jakości programy CRM mogą zawierać w sobie różnorodne moduły, kiedyś wyodrębniane jako oddzielne typy narzędzi CRM. Tymi typami są:

  • Interaktywne – często określane również jako CRM do kontaktu lub system CRM dla Contact Center. Jego zadaniem jest kontrola i zarządzanie wszystkimi możliwymi kanałami komunikacji z klientem, które wykorzystuje organizacja.
  • Operacyjne – ich zadaniem jest gromadzenie i udostępnianiem użytkownikom programu CRM możliwie pełnych informacji na temat klienta, umożliwiając tym samym wszechstronną jego obsługę.
  • Analityczny – jak sama nazwa wskazuje, udostępnia szeroki zakres możliwości analitycznych i raportowych. Umożliwia filtrowanie, wyszukiwanie, analizę i wyciąganie wniosków z potrzeb i zachować klienta.

Przyszłość programów CRM

Nowoczesne technologie programowania oraz wciąż rosnące wymagania klientów poszukujących systemów CRM dla swoich firm spowodowały gwałtowny rozwój oprogramowania tej klasy. Programy do zarządzania relacjami z klientami znacznie urosły i przeniosły się do chmury. Użytkownik końcowy otrzymał więc nowy typ narzędzia: system CRM online, który łączy w sobie wszystkie typy wcześniejszych rozwiązań uzupełniając go o dobrodziejstwa, jakie przyniósł globalny dostęp do sieci: dostęp z każdego miejsca na świecie, integrację z innymi usługami online i pracę zdalną, spoza biura. Otworzyło to ogromne możliwości przed pracownikami i managerami mobilnymi.
Trend rozwojowy nadal trwa. Systemy rozwijają się w kierunku pełnego narzędzia do zarządzania całością przedsiębiorstwa poprzez łączenie ich z różnego rodzaju modułami, programami, funkcjonalnościami. Systemy CRM online łączą się między innymi z programami ERP, rozwiązaniami księgowymi, programami do ewidencji czasów pracy, a nawet komunikatorami chat, telefonią. Moce obliczeniowe i nowe zaawansowane algorytmy umożliwiają na przewidywanie zachowań klientów, pozwalając na jeszcze lepsze trafianie w jego potrzeby, a w końcu o to w prowadzeniu firmy chodzi.
Można więc powiedzieć, że w krotce będziemy mogli postawić znak równości pomiędzy skrótami CRM oraz AI (ang. Artificial Intelligence)

Dlaczego Twoja Firma potrzebuje programu CRM Online?

Dlatego, że w dzisiejszych czasach trudno jest sobie wyobrazić przedsiębiorstwo, które nie panuje nad danymi swoich klientów i pozbawiając się tym samym konkurencyjności na rynku. Wdrożenie systemu CRM w firmie jest niezwykle skuteczne w jej zarządzaniu, gdyż ułatwia pracę, zmniejszając jej ilość, ogranicza ilość spraw, o których trzeba pamiętać, pozwalając skierować swoje myśli na inne zadania. Dzięki temu zwiększa się produktywność pracowników, eliminując jednocześnie niepotrzebne czynniki rozpraszające. Dobry system CRM online pozwoli zarówno managerowi, jak i pracownikowi powierzyć swoje codzienne zadania narzędziu, które zadba o ich terminowe wykonanie, umożliwiając ich gruntowną analizę oraz poprawę przy następnych zadaniach, pozwalając biznesowi rosnąć i zdobywać coraz większe kawałki biznesowego tortu. Te i jeszcze więcej korzyści płynących ze wdrożenia systemu CRM online, uzyskasz dzięki wdrożeniu w Twojej firmie systemu Firmao CRM online.

Author Avatar Rafał Namieciński

Chief Executive Officer. Wyznacza kierunek rozwoju Firmao. Pod jego kierownictwem Firmao CRM stało się jednym z wiodących systemów CRM w Polsce. Na blogu dzieli się przemyśleniami na temat najnowszych trendów w branży CRM, oferuje wskazówki dotyczące wdrażania i wykorzystania systemów CRM.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao