- /
- /
Terminarz Firmao
Ważne! Funkcja Terminarze dostępna jest jedynie dla kont z licencją Supreme.
Terminarz w Firmao to wygodne narzędzie do automatycznego umawiania spotkań, które ulepsza organizację pracy i oszczędza czas. Wystarczy udostępnić klientowi link do dostępnych terminów, a on sam wybierze dogodną datę i godzinę. Potwierdzenie spotkania trafia bezpośrednio na maila klienta, a Firmao automatycznie utworzy zadania dla Twoich pracowników, zapewniając płynny przepływ informacji i minimalizując ryzyko pomyłek. Dzięki tej funkcji proces umawiania wizyt staje się szybki i profesjonalny.
Jak utworzyć terminarz w Firmao?
W tym celu kliknij ikonę plusa z prawej strony modułu Terminarza w menu głównym.

Następnie w oknie dodawania terminarza uzupełnij następujące okna:
- zdefiniuj nazwę terminarza,
- uzupełnij opis, który będzie widoczny dla klientów wybierających termin,
- przypisz pracowników, dla których ma tworzyć się zadanie po wybraniu terminu przez klienta,
Wskazówka: Terminarz możesz utworzyć dla jednego lub większej ilości wybranych użytkowników, dla których automatycznie będą tworzyły się zadania widoczne w kalendarzu.
- wybierz maksymalną ilość spotkań w dniu; po osiągnięciu limitu dany dzień zostanie uznany za niedostępny,
- zdefiniuj długość spotkania, czyli minimalny czas zaplanowanego spotkania,
- ustal przyrost czasu spotkania, który pozwoli klientowi samodzielnie planować długość spotkania; jeśli w tym polu będzie ustawiona wartość 0:15, a w długości spotkania ustawisz 1:00, to klient będzie mógł zaplanować spotkanie na 1:00, 1:15, 1:30(…),
- określ przerwę między spotkaniami, czyli czas buforu przed rozpoczęciem i po zakończeniu zadania, w którym nie można umawiać spotkań,
- podaj wartość wyprzedzenia rezerwacji, czyli podaj, ile godzin lub minut przed terminem spotkania można złożyć rezerwację,
- wskaż kategorię zadania; z tą kategorią będzie tworzyło się zadanie na podstawie umówionego spotkania z terminarza,
- wybierz zakres dat, dla których ma być dostępne umawianie się przed terminarz,
- ustal szablon e-mail, z którego po dokonaniu rezerwacji automatycznie wysyłana będzie wiadomość e-mail na podany podczas rezerwacji adres klienta,
- określ dostępność, wybierając dni tygodnia oraz definiując zakres godzin, które mają być widoczne dla klientów podczas umawiania spotkania.
Ponadto możesz zaznaczyć opcje:
- umawiaj tylko podczas planowanych czasów pracy – zaznaczenie tej opcji spowoduje widoczność dostępnych terminów na podstawie ustawionej dostępności oraz zdefiniowanych w kalendarzu Firmao planowanych czasów pracy pracownika,
- automatyczne tworzenie firmy – w sytuacji umówienia spotkania przez nadawcę, którego nazwa firmy nie istnieje jeszcze w systemie, automatycznie zostanie dodana nowa firma,
- automatyczne tworzenie osoby kontaktowej – w sytuacji otrzymania wiadomości od nadawcy, którego adres e-mail nie istnieje jeszcze w systemie, automatycznie zostanie dodana nowa osoba kontaktowa.

Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych pól kliknij niebieski przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna.
Jak udostępnić terminarz klientom?
W tym celu kliknij moduł Terminarze w menu głównym.

Następnie kliknij nazwę terminarza, który chcesz udostępnić klientowi.

W prawym górnym rogu kliknij przycisk „Skopiuj link do terminarza”. Link zostanie skopiowany do schowka.
Wskazówka: Link do terminarza możesz dodać do swojej stopki e-mail.

Jak zobaczyć podgląd terminarza?
W tym celu przejdź do widoku listy terminarzy i kliknij nazwę tego, którego podgląd chcesz zobaczyć.

Następnie kliknij przycisk „Podgląd terminarza”. Terminarz zostanie otwarty w nowej karcie przeglądarki. Klient będzie widział, jacy pracownicy przypisani są do terminarza, jaki jest jego opis oraz zobaczy dostępne terminy.

Jak umówić spotkanie, korzystając z terminarza?
Po przejściu do widoku terminarza należy kliknąć wybrany dostępny termin (czyli ten, który zaznaczony jest niebieskim kółkiem). Po prawej stronie terminarza wyświetli się lista z dostępnymi godzinami spotkań.

Wybierz preferowaną godzinę spotkania. System przeniesie Cię do okna, w którym należy uzupełnić dane kontaktowe:
- adres e-mail,
- imię i nazwisko,
- firmę,
- dodatkowe informacje.

Kliknij „Potwierdź”, aby zatwierdzić wybrany termin spotkania oraz wpisane dane kontaktowe. System wyświetli komunikat, że spotkanie zostało umówione.

Gdzie znajdę umówione spotkanie?
Umówione spotkanie znajdziesz w zakładce „Zadania” w widoku szczegółów wybranego terminarza:

oraz w widoku Kalendarza:

Po najechaniu kursorem myszki na zaplanowane spotkanie, zobaczysz więcej szczegółów dotyczących zadania.
Wskazówka: System domyślnie przypomni Ci o nadchodzącym spotkaniu w prawym panelu powiadomień 15 minut przed jego rozpoczęciem.