Dlaczego nie potrzebujesz strony internetowej?

strony internetowejW obliczu dyskusji na temat swojej witryny czasem właściciele niektórych firm wymyślają wiele powodów, dla których skuteczna witryna internetowa nie jest dla nich tak istotna. Jasne, rozumieją potrzebę bycia obecnym w sieci, ale naprawdę nie wierzą, że dla ich firmy stworzenie dobrej strony internetowej zrobi dużą różnicę. Sceptyczni właściciele tych firm wymieniają wiele powodów, którymi podpierają swoje zdanie.

Większość z tych powodów to niewiele więcej niż racjonalizacja istniejących zachowań. Ale są pewne powody, które nie są takie złe. Poniżej wymienię przytoczone przez tych właścicieli powody, dla których działająca witryna może nie być odpowiednia dla Twojej firmy.

Oczywiście, nie mówię, że się ze wszystkimi zgadzam. Przytaczam Ci to co usłyszałem i daję Ci wolną wolę, abyś przeanalizował je samodzielnie i zdecydował czy się z nimi zgadzasz czy zdecydowanie je odrzucasz.

Powody, dla których Twoja firma nie potrzebuje skutecznej strony internetowej:

1. Nie chcesz się rozwijać.

Jednym z głównych powodów posiadania sprawnej i skutecznej witryny jest zwiększenie liczby klientów i zwiększenie przychodów. Jeśli nie chcesz znacząco rozwijać swojej firmy, prawdopodobnie nie ma powodu, aby próbować znaleźć więcej klientów lub zwiększyć przychody.

2. Twój wizytownik jest wystarczająco pojemny dla generowania leadów.

Przyznam, że istnieje wiele firm, które wykonują świetną robotę, pozyskując klientów polecających i wykorzystując swoją istniejącą sieć do nowej działalności. Jeśli to Ty, być może strona nie jest tak ważna.

3. Pracujesz w wirtualnym monopolu.

Jeśli masz ten luksus prowadzenia firmy, która ma małą konkurencję na rynku i masz ofertę, którą ludzie muszą mieć, strona prawdopodobnie nie jest dla Ciebie kluczowa. Twoi klienci potrzebują tego co masz i nie mogą pójść do konkurencji. Gratulacje! Chociaż nowa, błyszcząca strona internetowa może zaimponować współmałżonkowi i współpracownikom, prawdopodobnie nie potrzebujesz jej do ulepszenia swojej firmy.

4.Wkrótce nie planujesz zatrudnić nikogo nowego.

Jeśli chcesz zwiększyć liczbę pracowników, prawdopodobnie Twoi potencjalni pracownicy (szczególnie ci, których chcesz zatrudnić)  będą chcieli dowiedzieć się więcej o Tobie. Sieć jest doskonałym miejscem do tego. Dotyczy to w szczególności nowych uczestników rynku pracy, którzy dorastali w dobie Internetu. W obliczu decyzji o dołączeniu do organizacji, która ma tętniącą życiem i interaktywną stronę internetową, na której mogą dowiedzieć się, co robi firma i co sprawia, że liczą się w wirtualnym świecie w porównaniu z organizacją, która po prostu ma broszurę w sieci – większość rekrutów wybierze jedną z firm z bardziej wyrazistą stroną internetową, gdy wszystkie inne kryteria wyboru są równe.

5. Nie spodziewasz się sprzedaży firmy w najbliższym czasie.

W przypadku coraz większej liczby rodzajów firm witryna jest ważnym atutem, który wpływa na dyskusje dotyczące wyceny firmy na sprzedaż. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli prowadzisz działalność startupową, biznes hi-tech lub taki, który „skaluje się” dobrze (tzn. dodawanie nowych klientów nie zwiększa proporcjonalnie kosztów). Powód jest dość prosty. Jeśli masz skuteczną stronę internetową i możesz wykazać, że skutecznie pomaga zdobyć nowych klientów, masz lepszy biznes niż ktoś, kto tego nie robi. Internet to świetny sposób, aby wiele firm miało niski koszt pozyskania nowych klientów. Inną dobrą rzeczą związaną z Internetem jako narzędziem marketingu i sprzedaży jest to, że można go łatwiej zmierzyć. Wyobraź sobie, że sprzedajesz swoją firmę i jesteś w stanie pokazać nabywcy wykres swojego ruchu w sieci (i tego, jak rośnie w czasie) oraz jasne dane o tym, jak ten ruch internetowy przekłada się na Twoje przychody.

Po przeczytaniu powyższego, zwróć uwagę na niektóre powody, dla których ta lista powstała. Przykłady obejmowałyby „Nie sprzedam produktu online, więc naprawdę nie potrzebuję strony internetowej” lub „Moi klienci tak naprawdę nie korzystają z sieci, więc naprawdę nie ma powodu, aby tam inwestować”. Czy takie tłumaczenia mają dla Ciebie sens?
Zarejestruj się

4.8 / 5 na 50 ocen
Lista artykułów