- /
- /
Integracja User.com z Firmao
User.com to zaawansowana platforma do automatyzacji marketingu, która zwiększa zaangażowanie i efektywność konwersji. Jak to osiągają? Przetwarzając dane klientów w jednym miejscu i komunikując się z nimi poprzez różnorodne kanały: e-mail, live chat, chatboty, powiadomienia push oraz dynamiczne treści na stronach internetowych. Wszystkie narzędzia dostępne są w jednym miejscu.
W dalszej części artykułu przedstawimy działanie naszej nowej integracji z User.com. Zachęcamy do przeczytania, aby dowiedzieć się jak skonfigurować integrację w naszym systemie oraz jaki jest jej cel.
Jak skonfigurować integrację?
Celem integracji jest śledzenie kliknięcia w linki, które znajdują się w wiadomościach e-mail wysyłanych z systemu Firmao. Linki, do których zostaną dołączone dodatkowe dane, muszą mieć domenę zadeklarowaną na liście domen.
Firmao:
- Zaloguj się do systemu.
- Naciśnij przycisk w prawym górnym rogu (w przypadku tej instrukcji jest to ikonka z logo Firmao).
- Rozwinie się lista, z której należy kliknąć “Ustawienia firmy”.
- Z listy po lewej stronie wybierz “Integracje”.
- Zaznacz checkbox “User.com”, następnie naciśnij napis “User.com” znajdujący się w górnej częsci menu.
- Wpisz Token dostępu oraz Domenę aplikacji (dane te znajdziesz w systemie User.com).
- Naciśnij “Przetestuj i zapisz konfigurację”.
Jak wygenerować Token dostępu oraz gdzie znaleźć Domenę aplikacji w User.com:
- Zaloguj się do systemu.
- Aby wygenerować Token dostępu, przejdź do Ustawień aplikacji.
- Następnie po lewej stronie, w sekcji Zaawansowane, kliknij Publiczne klucze API REST.
- Naciśnij przycisk “Create API key”.
- I gotowe!
- Domenę aplikacji skopiuj z adresu url.
Gdy użytkownik wysyła e-mail z linkiem za pośrednictwem Firmao, dołączany jest do niego specjalny parametr. Na platformie User.com, ten parametr jest automatycznie rozpoznawany i w przypadku znalezienia odpowiedniego dopasowania, przypisywany do odpowiedniego adresu e-mail w bazie danych User.com.
Dzięki temu procesowi, możemy monitorować aktywność użytkownika, taką jak kliknięcia w link zawarty w wysłanym mailu. Jest to niezwykle przydatne do oceny efektywności prowadzonych kampanii.