Faktura korygująca - System CRM i oprogramowanie WMS Firmao

Faktura korygująca

W systemie Firmao możemy utworzyć fakturę korygującą. Możemy wystawić ją w przypadkach błędów w jakichkolwiek pozycjach faktury, zwrotu towaru lub udzielenia rabatu.

W jaki sposób utworzyć fakturę korygującą?

Pierwszym sposobem na utworzenie faktury korygującej jest utworzenie jej z widoku szczegółów faktury. W tym celu klikamy moduł „Faktury”. Z widoku listy faktur klikamy numer tej, do której chcemy utworzyć korektę.


Drugim sposobem jest zaznaczenie pola wyboru obok numeru danej faktury w widoku listy.


W obu przypadkach korzystamy z paska narzędzi, który znajduje się w prawym górnym rogu okna i klikamy ikonę dolara z ołówkiem „Dodaj fakturę korygującą”.


Następnie wyświetli się okno z automatycznie ustawionym typem faktury — „Faktura korygująca”.
W jej pozycjach na czerwono zaznaczony jest cały wiersz dotyczący pozycji przed korektą.
Kolorem zielonym natomiast zaznaczone są dane, które będą wyświetlone na skorygowanej fakturze. Oba pola są w pełni edytowalne. Możemy zmienić między innymi takie informacje, jak:

  • ilość produktów wpisanych na fakturę;
  • cenę jednostkową; 
  • wysokość podatku VAT;
  • jednostki, w jakich ma być wyrażona ilość danego produktu. 

Możliwość zmiany innych informacji na fakturze korygującej zależy od tego, jakie kolumny ustawiliśmy jako widoczne.


Ponadto edytowalne są także pola dotyczące danych firmy, terminów płatności, sposobu płatności oraz powiązanych obiektów.


W celu zapisania faktury korygującej klikamy niebieski przycisk „Utwórz”, znajdujący się w prawym dolnym rogu okna.


W jaki sposób uzupełnić powód korekty?

Przyczyny korekty możemy dodać z poziomu tworzenia faktury korygującej. W oknie dodawania faktury znajduje się zakładka „Przyczyna korekty”.


Ponadto wymaganym polem jest „Typ korekty” – Błąd fakturowania lub Zwrot.


Dostęp do przyczyn korekty mamy także w widoku szczegółów faktury korygującej. Z tego poziomu możemy wprowadzić zmiany w przyczynie korekty, klikając w pole tekstowe.


Przyczyny korekty są widoczne na szablonie faktury korygującej pod łączną sumą pozycji.


Jak sprawdzić, z którą fakturą powiązana jest faktura korygująca?

W celu sprawdzenia, z jaką fakturą powiązana jest faktura korygująca, wchodzimy w widok szczegółów skorygowanego dokumentu poprzez kliknięcie jej numeru w widoku listy.


Uzyskamy tym samym dostęp do pola „Numer korygowanego dokumentu”:


Gdy wpiszemy w wyszukiwarce systemowej numer faktury, powiązana faktura korygująca również pojawi się na liście.


Ważne! Z lewej strony w wyszukiwarce musimy upewnić się, że szukamy numeru faktury w zakładce „Faktury” lub „Cały system”.

O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview