8 powodów ograniczonego zaufania w “oczach” wyszukiwarek

Zaufanie wyszukiwarekPozycja w wyszukiwarce jest często kluczowa, aby Twoja firma mogła osiągnąć sukces w internecie. Potencjalni klienci zazwyczaj zwracają uwagę tylko na kilka pierwszych wyników w Googlach. Starasz się, aby Twoja strona pojawiała się jak najwyżej na hasła definiujące Twoją działalność, ale ciągle jesteś na szarym końcu za Twoją konkurencją?  Sprawdź, co może być przyczyną Twojej słabej pozycji w Googlach. Niektóre problemy możesz szybko rozwiązać i bez małego wysiłku poprawić swoją pozycję w Googlach.

Dlaczego nie dostajesz wystarczająco dużo zaufania w “oczach” wyszukiwarek:

Podsumowuję powody, dla których możesz nie uzyskiwać tak wysokiej pozycji na stronach głównych wyszukiwarek na Twoim rynku, jakich oczekujesz:

1. Osoby poszukujące Twoich usług w ogóle nie mogą Cię znaleźć, ponieważ używasz technologii, która opiera się tylko na linkach prowadzących do Ciebie z innej strony. Jeśli nie masz żadnych linków z innych witryn, które widzi Google, to wyszukiwarka nigdy Cię nie znajdzie.

2. Masz dużo grafiki lub flasha na swojej stronie, które są niewidoczne dla wyszukiwarek. Często trafiamy na witryny, które wyglądają na bardzo drogie z dużą ilością grafiki i flasha. Jednak wyszukiwarki nie mogą tego przeczytać, co obniża Twoja pozycję w wyszukiwarce.

3. Nie mogą znaleźć niektórych, a nawet większości Twoich stron, ponieważ przyciski nawigacyjne na Twojej stronie są mocno zakodowane. Zauważyłem, że tak jest w przypadku wielu adresów internetowych, które mają tylko jedną lub dwie strony indeksowane, a w rzeczywistości posiadają 5-10 podstron.

4. Występują problemy z Twoją witryną ze względu na strukturę łańcucha adresu Twojej witryny (url).

5. Jeśli twoja strona ma mniej niż 2500 słów, to jest ona w pewnym sensie “karana” przez wyszukiwarki. Jedna strona zwykłego dokumentu zawiera około 500 słów, więc jeśli masz mniej niż pięć stron tekstu na swojej stronie, prawdopodobnie jesteś ukarany.

6. Słowa w górnej sekcji przeglądarki to znacznik tytułu, który wyszukiwarki postrzegają jako kluczowy wskaźnik na temat Twojej witryny. Wszystkie adresy stron internetowych powinny zawierać nazwę firmy, a blogi powinny zawierać w tytułach tagi pasujące do Twojej strony oraz słowa opisujące rynek, na którym klienci będą Cię szukać.

7. Twoja strona jest zbyt nowa. Wyszukiwarki coraz częściej biorą pod uwagę w swoim algorytmie także wiek i ilość czasu online Twojej witryny.

8. Nie masz wystarczającej liczby linków przychodzących na Twoją witrynę ze stron internetowych, które same mają wiele linków do nich prowadzących i które mają treść o podobnej tematyce co Twoja.

Zarejestruj się

Lista artykułów