Oferta biznesowa – jak napisać ją w sposób nowoczesny?

Opublikowano: 08.07.19Zarządzanie
Oferta biznesowa - jak napisać w sposób nowoczesny

Pisanie propozycji biznesowej wymaga zrozumienia problemu potencjalnego klienta, a także przedstawienia powodów, dla których Twoja firma jest najlepszym wyborem.

Nawet najlepiej przygotowane rozwiązania mogą zostać odrzucone z powodu propozycji poniżej oczekiwań. Przyjrzyjmy się, jak napisać propozycję, która skłoni potencjalnych klientów do powiedzenia „tak”.
Dobrze napisana propozycja zaczyna się tak jak pisanie czegokolwiek innego – poprzez zbieranie informacji. Jeśli przygotowałeś już niestandardowe rozwiązanie problemu potencjalnego klienta, prawdopodobnie masz już potrzebne informacje.

Podstawowa struktura Twojej propozycji biznesowej

Budowanie propozycji biznesowej jest jak budowanie domu. Podobnie jak struktura domu różni się w zależności od lokalizacji i preferencji architekta lub właściciela domu, komponenty propozycji biznesowych mogą się różnić w zależności od branży, wielkości firmy i wielu innych czynników.
W każdym razie są pewne elementy, które zawsze są konieczne. Następujące trzy rzeczy są tym, co odbiorca Twojej propozycji będzie chciał z niej wyciągnąć.

Ceny i metodologia: jak dokładnie zamierzasz rozwiązać problem klienta i ile to będzie kosztować?

Aby utworzyć propozycję angażującą potencjalnego klienta i ułatwiającą znalezienie informacji, których szukają, wypróbuj następujące szybkie porady:

  1. Nasze mózgi przetwarzają 60 000 razy szybciej wizualizacje niż tekst. Dołączając w sekcji „O nas” zdjęcia, infografiki, cytaty blokowe czy listy punktowane możesz pomóc swojemu czytelnikowi w znacznie krótszym czasie dotrzeć do dobrych rzeczy.
  2. Dołączaj dane ilościowe. Czy byłbyś bardziej skłonny zatrudnić firmę na podstawie wyrażenia „Nasi klienci nas kochają!” czy może „Pomogliśmy ponad 700 firmom zwiększyć dotychczasową sprzedaż o 35 procent”? Liczby przyciągają wzrok i pomagają budować zaufanie.
  3. Nikt nie lubi dostawać grubych kopert pocztą. Wysyłając swoją propozycję drogą elektroniczną, możesz dołączyć filmy o swoim produkcie lub usłudze, dodawać adnotacje, edytować oraz oferować możliwość podpisu elektronicznego.
  4. Przeczytaj swoją propozycję przed wysłaniem przynajmniej dwukrotnie. Twoja propozycja mówi klientowi o jakości pracy, jakiej może oczekiwać od Twojej firmy. Jeśli jest pełna literówek, błędów ortograficznych, gramatycznych lub po prostu wydaje się niedbała, prawdopodobnie nie zostaniesz zatrudniony.
  5. Zapamiętaj swoją markę. Ponownie, propozycje biznesowe są odzwierciedleniem Twojej firmy. 
    Część z propozycjami zawiera ogólny przegląd rozwiązań opracowanych na zamówienie dla Twojej firmy dla potencjalnego klienta, a ta sekcja zawiera szczegółowe informacje. Przewiduj ich pytania i poprowadź ich przez cały proces, aby wiedzieli, na co się piszą, kiedy Cię zatrudnią.

Metodologia

Opisz dokładnie, jakich rezultatów mogą się spodziewać i kiedy mogą ich oczekiwać. Harmonogram, który łączy elementy dostawy z oczekiwaną datą, sprawia, że dokument jest bardziej atrakcyjny wizualnie i sprawia, że informacje te są ciekawsze.

  1. Tworzenie angażujących treści społecznościowych

    „Rozpoczynając od szybkiego, ale dokładnego planowania/przygotowania, nasz zespół zaplanuje dynamiczny kalendarz treści społecznościowych, który poprowadzi Cię do Twoich celów.”

  2. Publikowanie aktualizacji związanych z firmą

    „Naszym celem jest zaangażowanie odbiorców mediów społecznościowych poprzez udostępnianie informacji o firmie, komunikatów prasowych, wydarzeń i innych.”

  3. Promocje i kampanie społeczne

    „Wykorzystamy kanały społecznościowe, aby połączyć się z Twoją bazą obserwatorów i zaangażować ich w promocje. Będziemy mogli analizować wyniki z każdej kampanii, a następnie przedstawimy raport o jej sukcesie. Wyniki kampanii można porównywać, aby powielać najskuteczniejsze promocje, oferty lub konkursy.”

  4. Integracja aktywności mediów społecznościowych z innymi planami marketingowymi

    „Dzięki jasnej komunikacji i comiesięcznym spotkaniom będziemy mogli skonsolidować inicjatywy marketingowe, aby dopasować je do Twoich celów i materiałów promocyjnych. Kampanie za pośrednictwem mediów społecznościowych są ważniejsze niż udostępnianie informacji o konkursach lub promocjach.”

  5. Monitorowanie

    „Ważne jest, aby regularnie utrzymywać działania marketingowe dla maksymalnego wzrostu. Będziemy stale monitorować każdy kanał i odpowiadamy na wszelkie pytania, komentarze i posty w ciągu dwóch godzin.”

  6. Analizowanie

    „Dostarczymy Ci:

    1. Codzienne i cotygodniowe analizy. Takie jak wzrost obserwatorów, zasięgi, dane demograficzne, komentarze, „polubienia”, akcje, retweety itp.
    2. Raportowanie. Podsumowanie różnych wyników i działań w każdym kwartale.
      Zorganizujemy spotkanie, aby przejrzeć wyniki, a następnie odpowiednio dostosować nasze podejście.”

Po naciśnięciu „Wyślij”

Gdy już prześlesz swoją propozycję, nie zapomnij o kontynuacji i zapytaj potencjalnego klienta, czy ma jakieś pytania. Analizy dokumentów działają jak inteligentne potwierdzenia odczytu i eliminują zgadywanie, kiedy należy je śledzić.
Używanie ich nie tylko pozwala dowiedzieć się, kiedy potencjalny klient przeglądał Twoją propozycję, ale także, ile razy ją otworzył i na jakich sekcjach spędził najwięcej czasu. Dzięki uważnej obserwacji możesz przewidzieć kolejne pytania w przyszłości.

Końcowe przemyślenia

Ostatecznie propozycja biznesowa powinna dotyczyć problemu potencjalnego klienta i sposobu, w jaki Twoja firma go naprawi. Tworząc niestandardowe, profesjonalne propozycje biznesowe, pokazujesz klientowi, że mogą oczekiwać najwyższej jakości pracy od Twojej firmy.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao