Maile transakcyjne – dlaczego warto stosować?

maile transakcyjneTwoja firma zajmuje się sprzedażą internetową? Jeśli tak, to świetnie trafiłeś!  Z poniższego artykułu dowiesz się jak możesz efektywnie wykorzystać maile transakcyjne do rozwoju swojej firmy oraz jak pomoże Ci w tym system Firmao CRM. Większość z nas, gdy dokona transakcję internetową sprawdza swoją skrzynkę mailową i szuka wiadomość, która potwierdza, że wszystko przebiegło pomyślnie.

Kiedy jesteś konsumentem mail transakcyjny, który wpada na Twoją skrzynkę daje Ci pewność, że cała operacja przebiegła pomyślnie. W szczególności gdy dokonujesz płatności przez internet to wiadomość, że Twoje pieniądze zostały już zaksięgowane jest bardzo uspokajająca . Bo czy jest coś bardziej stresującego w zakupach internetowych niż niepewność, czy Twoje pieniądze dotarły na właściwe konto? Pewnie tak samo jak ja znasz te sytuacje bardzo dobrze. To uczucie niepewności powoduje, że maile wysłane po transakcji są 8-krotnie chętniej otwierane i czytane niż maile innego rodzaju.

Jesteś po drugiej stronie transakcji? Wykorzystaj maile transakcyjne do rozwoju swojej firmy!

Gdy prowadzisz sklep internetowy lub po prostu sprzedajesz swoje produkty na jednej z platform do sprzedaży internetowej możesz wykorzystać maile transakcyjne do innych celów. Czyż to nie piękny scenariusz, że maile wysłane po transakcji mogą podkręcić przyszłą sprzedaż? Albo, że dzięki nim może wzrosnąć lojalność Twoich klientów?

Niektóre firmy wysyłają maile po transakcji tylko ze zwykłym, suchym tekstem. Nie jest to błąd, jednak takie działanie nie wykorzystuje w pełni potencjału wiadomości. Dzięki dodaniu pewnych funkcjonalności do maili transakcyjnych Twoja przewaga konkurencyjna może znacząco wzrosnąć.

Poniżej znajdziesz kilka elementów lub inspiracji, które sprawią, że Ty również zobaczysz potencjał w mailach transakcyjnych. 

  • rabaty krótkoterminowe – W mailu transakcyjnym zaproś klienta na kolejne zakupy! Jeśli zaoferujesz mu rabat, który będzie ważny tylko przez krótki czas jest duże prawdopodobieństwo, że pod wpływem chwili będzie chciał coś jeszcze kupić.
  • możliwość śledzenia przesyłek – Gdy załączysz odnośnik do śledzenia przesyłek, wzbudzisz poczucie bezpieczeństwa u swojego klienta. Nie będzie musiał sam szukać i zastanawiać się gdzie może znaleźć swoją przesyłkę, bo Ty wyprzedzisz jego pragnienia i czytając mu w myślach prześlesz upragniony link.
  • personalizacja komunikatu – W treści wykorzystaj dane klienta, dzięki którym twoja wiadomość zostanie spersonalizowana. Klient poczuje się doceniony, gdy zobaczy, że mail jest skierowany specjalnie do niego.
  • informacje poszukiwane przez odbiorcę – W mailu zawrzyj informacje odnośnie warunków zwrotu lub reklamacji zakupionych produktów. Klient poczuje, że ma doświadczenie z profesjonalną firmą i jego poziom zaufania oraz zadowolenia znacznie wzrośnie.  
  • odnośniki do mediów społecznościowych – Zamieszczając w mailu odnośniki do profili firmy w mediach społecznościowych pogłębisz relacje z klientem. Gdy polubią Twój profil lub będą go śledzić w mediach wzrasta prawdopodobieństwo, że ponowią zakupy w Twoim sklepie.
  • newsletter – Po prostu zaproś nowego klienta do newslettera. Nie wszyscy klienci śledzą ofertę Twojego sklepu na bieżąco. Może warto w tym miejscu to zmienić?

 

A jak w tym wszystkim pomoże Ci system Firmao CRM? Dzięki integracji systemu z najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi w naszym kraju (Allegro, IAI-shop oraz PrestaShop, Shoper) twoja sprzedaż będzie dużo łatwiejsza. Wśród wymienionych platform nie ma takiej z którą współpracujesz? Nie martw się, dzięki wyjątkowo elastycznej technologii wykonania systemu Firmao, możemy w dowolnym momencie rozpocząć integrację ze wskazaną nam przez Ciebie platformą sprzedażową. Dzięki tej integracji Twoje zamówienia i stany magazynowe będą automatycznie rejestrowane w systemie. Ponadto system umożliwia zautomatyzowaną wysyłkę potwierdzeń zakupu i wysyłki produktów jako maile i smsy transakcyjne. Dzięki integracji Firmao CRM z platformami kurierskimi możesz usprawnić także wysyłkę towarów.

Więcej o użyteczności i integracji systemu Firmao CRM w sprzedaży internetowej możesz przeczytać tutaj.

Zobacz także jaki potencjał tkwi w newsletterach.

Lista artykułów