Instrukcja włączenia Livechat’u Firmao

Jak włączyć Livechat zintegrowany z Firmao CRM

Przedstawiamy instrukcję włączenia usługi Livechat’u zintegrowanego ze systemem Firmao o którym wspominaliśmy w jednym z naszych poprzednich wpisów. Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań związanych z włączeniem Livechat’u nasz dział wsparcia służy pomocą pod numerem +48 22 300 1111.

Celem dodania do swojej strony WWW Livechatu Firmao należy do kodu HTML tworzącego stronę główną (najczęściej index.html lub index.php) dodać następujące linie kodu w sekcji <body>:


<div id="chatContentHolder" style="right: 10px; bottom: 0px; position: fixed; width: 320px;">  
	<div id="chatContent" style="position:absolute; left: 10px; bottom: 14px; height: 33px; background-color: #0061cd; color: #d1ddff; border-radius: 5px 5px 0px 0px; padding: 6px 30px 6px 8px; width: 300px; font-family: arial; line-height: 20px; font-size: 14px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
		<div id="toolbar" class="header">
			Porozmawiaj z nami
		</div>
	</div>
	<script src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js" id="firmao_chat" data-org-identifier="ID_FIRMY" chat-minimized-size="big"></script>
	<div id="firmaoChatFooter" style="position: absolute; bottom:0px; margin-left:10px; margin-right: 10px; width: 300px;border-top: 1px solid rgba(0,0,0,0.03); height: 14px; background: rgb(241,241,241); text-align: right; padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 1px; padding-bottom: 2px; font-size: 11px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
		<span id="firmaoChatPoweredBy" style="float: right; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: rgb(94,94,94); line-height: 11px;">
			Czat udostępnia <a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&amp;kwd=chat" title="Firmao CRM" target="_blank">Firmao.pl</a> CRM
		</span>
	</div>
</div>

Livechat będzie wówczas rozwinięty w momencie wejścia na naszą stronę:

Livechat

Lub


<div id="chatContentHolder" style="right: 10px; bottom: 0px; position: fixed; width: 320px;">  
	<div id="chatContent" style="position:absolute; left: 10px; bottom: 14px; height: 33px; background-color: #0061cd; color: #d1ddff; border-radius: 5px 5px 0px 0px; padding: 6px 30px 6px 8px; width: 300px; font-family: arial; line-height: 20px; font-size: 14px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
		<div id="toolbar" class="header">
			Porozmawiaj z nami
		</div>
	</div>
	<script src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js" id="firmao_chat" data-org-identifier="ID_FIRMY"></script>
	<div id="firmaoChatFooter" style="position: absolute; bottom:0px; margin-left:10px; margin-right: 10px; width: 300px;border-top: 1px solid rgba(0,0,0,0.03); height: 14px; background: rgb(241,241,241); text-align: right; padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 1px; padding-bottom: 2px; font-size: 11px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
		<span id="firmaoChatPoweredBy" style="float: right; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: rgb(94,94,94); line-height: 11px;">
			Czat udostępnia <a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&amp;kwd=chat" title="Firmao CRM" target="_blank">Firmao.pl</a> CRM
		</span>
	</div>
</div>

Aby czat był zwinięty w momencie wejścia na naszą stronę:

Livechat CRM
Zamiast ID_FIRMY należy wpisać identyfikator Państwa firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki (na czerwono poniżej)
Firmao CRM id firmy

Następnym krokiem jest aktywowanie z poziomu szczegółów wybranego użytkownika checkboxu “Konsultant Livechat” oraz „Konsultant CallBack” jeśli chcą Państwo otrzymywać wiadomości z funkcjonalności CallBack jak poniżej:

Szczegóły użytkownika

Ostatnim krokiem jest wybór statusu z poziomu prawego panelu bezpośrednio z konta danego użytkownika jak na poniższym zrzucie ekranu:
CRM livechat

Lista statusów:

Dostępny – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny, a wiadomości z Livechat czy też CallBack nie będą dla niego widoczne.
Konsultant Livechat – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz na Livechat, przez co wiadomości z Livechat również będą do niego przychodzić
Konsultant CallBack – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz będzie dla tego użytkownika widoczna grupa „CallBack” na której pojawiają się wszystkie numery z Panelu CallBack na własnej stronie.
Konsultant Livechat i CallBack – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz będzie konsultantem Livechat oraz CallBack.
Niewidoczny – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie jako niedostępny przez innych użytkownik, ale będzie mógł korzystać z czatu.
Niedostępny – powoduje, że użytkownik nie będzie mógł korzystać z funkcji czatu oraz Livechat.

Dodatkowe atrybuty które umożliwiają personalizacje Livechat:

chat-toolbar-color = (kolor paska) format koloru dla html
chat-toolbar-text-color = (kolor tekstu paska) format koloru dla html
chat-consultant-image = (zmiana zdjęcia konsultant) link do obrazka
chat-company-image = (zmiana loga firmy) link do obrazka
chat-background-color = (zmiana koloru tła) format koloru dla html
chat-text-color = (zmiana koloru tekstu ) format koloru dla html
chat-not-active-consultant-text = (zmiana tekstu pracujemy… jak nie ma aktywnego konsultanta) zwykły tekst
chat-not-active-consultant-message-placeholder-text = (zmiana tekstu w polu wiadomości jak nie ma aktywnego konsultanta) zwykły tekst
chat-active-consultant-text = (zmiana tekstu Dzień dobry.. jak jest aktywny konsultant) zwykły tekst
chat-start-maximized = (czat wyświetla się w pozycji zmaksymalizowanej) wartość logiczna domyślnie false, żeby aktywować true
chat-alignment = (krawędź przy której znajduje się czat) right/left domyślnie left
chat-offset = (przesunięcie od bocznej krawędzi strony w pixelach) liczba, domyślnie 10

 

Przykład:

 


<div id="chatContentHolder" style="right: 10px; bottom: 0px; position: fixed; width: 320px;">  
	<div id="chatContent" style="position:absolute; left: 10px; bottom: 14px; height: 33px; background-color: #0061cd; color: #d1ddff; border-radius: 5px 5px 0px 0px; padding: 6px 30px 6px 8px; width: 300px; font-family: arial; line-height: 20px; font-size: 14px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
		<div id="toolbar" class="header">
			Porozmawiaj z nami
		</div>
	</div>
	<script src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js" id="firmao_chat" data-org-identifier="ID_FIRMY" chat-toolbar-color="#00FF00" chat-start-maximized="true"></script>
	<div id="firmaoChatFooter" style="position: absolute; bottom:0px; margin-left:10px; margin-right: 10px; width: 300px;border-top: 1px solid rgba(0,0,0,0.03); height: 14px; background: rgb(241,241,241); text-align: right; padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 1px; padding-bottom: 2px; font-size: 11px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
		<span id="firmaoChatPoweredBy" style="float: right; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: rgb(94,94,94); line-height: 11px;">
			Czat udostępnia <a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&amp;kwd=chat" title="Firmao CRM" target="_blank">Firmao.pl</a> CRM
		</span>
	</div>
</div>

Livechat okienkoOkienko livechat

Skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 300 1111 aby aktywować Livechat oraz uzyskać pomoc w instalacji.

Lista artykułów