Instrukcja włączenia Livechat’u Firmao

Jak włączyć Livechat zintegrowany z Firmao CRM

Przedstawiamy instrukcję włączenia usługi Livechat’u zintegrowanego ze systemem Firmao o którym wspominaliśmy w jednym z naszych poprzednich wpisów. Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań związanych z włączeniem Livechat’u nasz dział wsparcia służy pomocą pod numerem +48 22 300 1111.

Celem dodania do swojej strony WWW Livechatu Firmao należy do kodu HTML tworzącego stronę główną (najczęściej index.html lub index.php) dodać następujące linie kodu w sekcji <body>:


&amp;lt;div id="chatContentHolder" style="right: 10px; bottom: 0px; position: fixed; width: 320px;"&amp;gt;
	&amp;lt;div id="chatContent" style="position:absolute; left: 10px; bottom: 14px; height: 33px;
								 background-color: #0061cd;
								 color: #d1ddff;border-radius: 5px 5px 0px 0px; padding: 6px 30px 6px 8px;
								 width: 300px; font-family: arial; line-height: 20px; font-size: 14px;
								 box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);"&amp;gt;
		&amp;lt;div id="toolbar" class="header"&amp;gt;
			Porozmawiaj z nami
		&amp;lt;/div&amp;gt;
	&amp;lt;/div&amp;gt;
	&amp;lt;script src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js"
		id="firmao_chat" data-org-identifier="ID_FIRMY"
		chat-minimized-size="big"&amp;gt;&amp;lt;/script&amp;gt;
	&amp;lt;div id="firmaoChatFooter" style="position: absolute; bottom:0px; margin-left:10px;
									  margin-right: 10px; width: 300px;border-top: 1px solid rgba(0,0,0,0.03);
                                      height: 14px; background: rgb(241,241,241); text-align: right;
								      padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 1px;
                                      padding-bottom: 2px; font-size: 11px;
									  box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);"&amp;gt;
		&amp;lt;span id="firmaoChatPoweredBy" style="float: right; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
												color: rgb(94,94,94); line-height: 11px;"&amp;gt;
			Czat udostępnia &amp;lt;a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&amp;amp;amp;amp;amp;kwd=chat"
			title="Firmao CRM" target="_blank"&amp;gt;Firmao.pl&amp;lt;/a&amp;gt; CRM
		&amp;lt;/span&amp;gt;
	&amp;lt;/div&amp;gt;
&amp;lt;/div&amp;gt;

Livechat będzie wówczas rozwinięty w momencie wejścia na naszą stronę:

Livechat

Lub


&amp;lt;div id="chatContentHolder" style="right: 10px; bottom: 0px; position: fixed; width: 320px;"&amp;gt;
	&amp;lt;div id="chatContent" style="position:absolute; left: 10px; bottom: 14px; height: 33px;
								 background-color: #0061cd; color: #d1ddff;
                                 border-radius: 5px 5px 0px 0px; padding: 6px 30px 6px 8px;
								 width: 300px; font-family: arial; line-height: 20px;
                                 font-size: 14px; box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);"&amp;gt;
		&amp;lt;div id="toolbar" class="header"&amp;gt;
			Porozmawiaj z nami
		&amp;lt;/div&amp;gt;
	&amp;lt;/div&amp;gt;
	&amp;lt;script src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js"
		id="firmao_chat"
		data-org-identifier="ID_FIRMY"&amp;gt;&amp;lt;/script&amp;gt;
	&amp;lt;div id="firmaoChatFooter" style="position: absolute; bottom:0px; margin-left:10px; margin-right: 10px;
								      width: 300px;border-top: 1px solid rgba(0,0,0,0.03);
                                      height: 14px; background: rgb(241,241,241); text-align: right;
									  padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 1px;
                                      padding-bottom: 2px; font-size: 11px;
									  box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);"&amp;gt;
		&amp;lt;span id="firmaoChatPoweredBy" style="float: right; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
											color: rgb(94,94,94); line-height: 11px;"&amp;gt;
			Czat udostępnia &amp;lt;a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&amp;amp;amp;amp;amp;kwd=chat"
			title="Firmao CRM" target="_blank"&amp;gt;Firmao.pl&amp;lt;/a&amp;gt; CRM
		&amp;lt;/span&amp;gt;
	&amp;lt;/div&amp;gt;
&amp;lt;/div&amp;gt;

Aby czat był zwinięty w momencie wejścia na naszą stronę:

Livechat CRM
Zamiast ID_FIRMY należy wpisać identyfikator Państwa firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki (na czerwono poniżej)
Firmao CRM id firmy

Następnym krokiem jest aktywowanie z poziomu szczegółów wybranego użytkownika checkboxu “Konsultant Livechat” oraz „Konsultant CallBack” jeśli chcą Państwo otrzymywać wiadomości z funkcjonalności CallBack jak poniżej:

Szczegóły użytkownika

Ostatnim krokiem jest wybór statusu z poziomu prawego panelu bezpośrednio z konta danego użytkownika jak na poniższym zrzucie ekranu:
CRM livechat

Lista statusów:

Dostępny – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny, a wiadomości z Livechat czy też CallBack nie będą dla niego widoczne.
Konsultant Livechat – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz na Livechat, przez co wiadomości z Livechat również będą do niego przychodzić
Konsultant CallBack – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz będzie dla tego użytkownika widoczna grupa „CallBack” na której pojawiają się wszystkie numery z Panelu CallBack na własnej stronie.
Konsultant Livechat i CallBack – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz będzie konsultantem Livechat oraz CallBack.
Niewidoczny – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie jako niedostępny przez innych użytkownik, ale będzie mógł korzystać z czatu.
Niedostępny – powoduje, że użytkownik nie będzie mógł korzystać z funkcji czatu oraz Livechat.

Dodatkowe atrybuty które umożliwiają personalizacje Livechat:

chat-minimized-size = (Wygląd czata zminimalizowanego), do wyboru „big”, „small”, „icon”
chat-toolbar-color = (kolor paska) format koloru dla html
chat-toolbar-text-color = (kolor tekstu paska) format koloru dla html
chat-consultant-image = (zmiana zdjęcia konsultant) link do obrazka
chat-company-image = (zmiana loga firmy) link do obrazka
chat-background-color = (zmiana koloru tła) format koloru dla html
chat-text-color = (zmiana koloru tekstu ) format koloru dla html
chat-not-active-consultant-text = (zmiana tekstu pracujemy… jak nie ma aktywnego konsultanta) zwykły tekst
chat-not-active-consultant-message-placeholder-text = (zmiana tekstu w polu wiadomości jak nie ma aktywnego konsultanta) zwykły tekst
chat-active-consultant-text = (zmiana tekstu Dzień dobry.. jak jest aktywny konsultant) zwykły tekst
chat-start-maximized = (czat wyświetla się w pozycji zmaksymalizowanej) wartość logiczna domyślnie false, żeby aktywować true
chat-alignment = (krawędź przy której znajduje się czat) right/left domyślnie left
chat-offset = (przesunięcie od bocznej krawędzi strony w pixelach) liczba, domyślnie 10

Przykład:

&amp;lt;div id="chatContentHolder" style="right: 10px; bottom: 0px; position: fixed; width: 320px;"&amp;gt;
	&amp;lt;div id="chatContent" style="position:absolute; left: 10px; bottom: 14px; height: 33px;
								 background-color: #0061cd; color: #d1ddff;
                                 border-radius: 5px 5px 0px 0px; padding: 6px 30px 6px 8px;
								 width: 300px; font-family: arial; line-height: 20px; font-size: 14px;
                                 box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);"&amp;gt;
		&amp;lt;div id="toolbar" class="header"&amp;gt;
			Porozmawiaj z nami
		&amp;lt;/div&amp;gt;
	&amp;lt;/div&amp;gt;
	&amp;lt;script src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js"
		id="firmao_chat"
		data-org-identifier="ID_FIRMY" chat-toolbar-color="#00FF00"
chat-start-maximized="true"&amp;gt;&amp;lt;/script&amp;gt;
	&amp;lt;div id="firmaoChatFooter" style="position: absolute; bottom:0px; margin-left:10px;
									  margin-right: 10px; width: 300px;border-top: 1px solid rgba(0,0,0,0.03);
                                      height: 14px; background: rgb(241,241,241); text-align: right;
									  padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 1px;
                                      padding-bottom: 2px; font-size: 11px;
									  box-shadow: 0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);"&amp;gt;
		&amp;lt;span id="firmaoChatPoweredBy" style="float: right; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
												color: rgb(94,94,94); line-height: 11px;"&amp;gt;
			Czat udostępnia &amp;lt;a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&amp;amp;amp;amp;amp;kwd=chat"
								title="Firmao CRM" target="_blank"&amp;gt;Firmao.pl&amp;lt;/a&amp;gt; CRM
		&amp;lt;/span&amp;gt;
	&amp;lt;/div&amp;gt;
&amp;lt;/div&amp;gt;

Livechat okienkoOkienko livechat

Skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 300 1111 aby aktywować Livechat oraz uzyskać pomoc w instalacji.

4.9 / 5 na 52 ocen
Lista artykułów

Wypróbuj bezpłatnie Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.
Oprogramowanie Firmao może zostać zainstalowane również na serwerach w Państwa firmie.
Oprogramowanie Firmao może być dostosowywane do indywidualnych potrzeb firm.